Gå til innhold

Recall av gammel Passat pga. lekk varmeregister..?

Ranger emnet

PasseG60

Anbefalte innlegg

Leser litt rundt på nettet at VW hadde en recall av +- 1990-modeller av Passat pga. defekt i varmeregisteret.

Grunnen til recallen er at den kan begynne å lekke kokende kjølevann som kan skolde sjåførens ben, noe som er litt kjedelig i 110km/h..

I utgangspunktet

Spørsmålet er:

Hvor lenge kan en nytte seg av denne? Er det noen form for "gyldighet" på dette? Har ikke funne noe om det..

Sånn som jeg har forstått det så ble denne recallen gjort februar '96. Grunnen til at jeg spør er på grunn av mulig lekkasje i varmeregisteret (søtlig, god lukt i cupeén) og mye fukt i bilen og på teppet fremme.

Noen som vet? Vet ikke om det er vits i å ringe Møller Bil. Det går noen (betalbare) timer der.. Og erfaringsmessig vet jeg at de liker å skrive timer med gaffel.. Og jeg tror jeg må betale mer for timene enn hva VW gir dem for å gjøre jobben.. (Ergo mer pææng..)

edit:

Ja. Jeg er evig optimist! :) Bilen er bare 17 år gammel.. ;) -det kan jo være..

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sjekket opp denne recallen som de hadde i ganske mange år.

I og med at mange modeller bl.a corrado og golf hadde register med samme konstruksjon eller akkurat samme register, så ble mange modeller tilbakekalt.

Har selv spurt om de hadde mulighet for denne gamle "recallen"...

De fikk ikke tak i denne ventilpakken som ble brukt for å forebygge overtrykket i register.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider