Gå til innhold

Den som løser dette problemet er flinkere en Ford verksteder i østfold

JT_Racing

Anbefalte innlegg

Jeg har en 85mod sierra 2L ohc gassermotor!

Bilen går fint på tomgang i ca 10min å etter det begynner den

å Jage etter turtall Det skjer også når jeg kjører, da fusker den bare å stopper .Noen ganger henter den seg inn igjen å går fint.Jeg har prøvd 2 forskjellige Gassere men det hjalp ikke.

Kobla av bensina etter pumpa å filtert,det kommer helt rein bensin.

Jeg har bytta bensin pumpa,bensinfilter,plugger,pluggledninger,coil,fordelerlokk,rotor,tenningsmodul å hele tennings opplegge. Har gått over alle vakum slanger å bensinslanger alt er som det skal batteriet lader som det skal. Ingen tegn til at den suger falsk luft. Tenningen er stilt riktig å alt skal være 100%

Håper dere har noen svar som kan løse mitt umulige problem å hvis dere leser dette å ikke kan svare så spør noen rundt dere.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prøvd andre forgassere og problemet fortsatt er der så er det vel neppe selve forgasseren som er problemet.

Du kan selvsagt være så uheldig at samtlige forgassere du har prøvd har samme feil:p

Har den samme symptomer når den er kald som varm?

Hvis du kjører motoren varm, parkerer og starter etter en liten stund fusker den fortsatt?

Hvilken choke har den, manuell eller auto?

Sjekk sikrings- og relèboksen og se om det er egne sikringer/relèer til forgasseren..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går fint når den er kald begynner når den blir drift varm. så kan jeg stoppe den vente 5min å da går den helt fint,men begynner fort å tulle igjen! pakninger å alt er byttet.

Gasseren jeg satt på satt i en bil som funket.automatchok sitter det vil på gasseren. prøvd å skru den helt av,men ingen forbedring.den lukker seg å er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt returslangen vel? Var gjort det på en 86mod ford GL jeg hadde, å den hadde AKKURAT samme symptomene som du beksriver. Er en sånn filtersak på venstre innerskjerm. Bare å blinde den.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter weber gasser på bilen står i hvertfall weber på den!

Ja da har jeg blena riktig. så bensina går rett til gasseren.

prøvd det meste av ting som jeg har mulighet til å ordne selv.

begynner å gi opp litt det,har bytta nesten alt som har med vakum, bensin og tenning...

Vil kjøre bil ikke være:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet med samme type motor/forgasser og samme modell.

Det lokale Ford verkstedet klarte ikke å finne feilen de heller ifølge han jeg kjøpte den av.

Har du sjekket for sprekker i membran til akspumpe?

Det var iallefall feilen på min.Løste det med en dråpe superlim. Holdt i 2 år.

Nå begynner dette å bli lenge siden men mener det sitter to sånne membraner på de forgasserene ? en på hver side?

Nå er det litt rart ettersom du har byttet forgasser, men som det ble sagt kan du ha vært uheldig å fått to med samme feil.

1961 Ford Galaxie

1939 Ford Delivery ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for alle svar!!

Tror jeg må ha hatt max uflaks..

Det var sprekk i membraen på begge gasserene mine!!

Tok noen dråper superlim å det funker!!

at det var selve gasseren som var problemet trodde jeg ikke når den sto på en bil som var ok..

Nå går bilen som aldri før..:spin

Godt det da :-)

Forrige eier av min, solgte bilen nettop pga.problemer med gasseren. Ford verkstedet skulle ha 7000 kr for å montere ny, noe han ikke ville betale. Han ble litt lang i maska da han hørte at en dråpe superlim fikset problemet...

Hører med til historien at hun jeg solgte den til, ringte meg et halvt år etter og lurte på om jeg kunne fikse bilen mot betaling.

Samme feil igjen, da limet hadde sprekt opp.Denne gang brukte jeg også litt tykk plastikk som jeg la imellom "lokket" og membranen.

:-)

1961 Ford Galaxie

1939 Ford Delivery ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider