Gå til innhold

motor problemer med mazda 323

Ranger emnet


roflez

Anbefalte innlegg

jeg har en mazda 323lx 1,6 93 mod gått 240000.

har hatt problemer med fusking og at den stopper og ikke vil starte igjen før etter lang tid,dette er spesielt når motoren er varm.

men det er ikke konstant noen ganger går den helt fint andre ganger er den en drittmøkkabil...

har tenkt til å selge bilen pga kjøp av ny bil men vil ikke selge noe dritt til andre derfor vil jeg få orden på dette før eventuelt salg.

dette har jeg gjort med bilen uten at det har blitt noe forskjell:

byttet coil ledninger,plugger,top pakkning,topp deksel pakkning,regreim,lambda sonde og tempføler.

har hatt bilen på merkeverksted og andre verksteder men de finner ingen feil når de søker.

hva i all verden kan det være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangsmotor, føler! hadde en volvo 460 som gikk slik å der var det værtfall dette som var problemet.

ellers kan det jo være at den ikke får nok bensin til tider, eller for mye så den blir rå. har du byttet fordeler og fordeler lokk?

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke byttet noe annet tennings deler en plugger og ledninger men prøvd 2 sett med brukt tomgangsregulator og fordeler da jeg har en delebil stående.

glemte å si at den går mellom 0 og 2000rpm når den oppfører seg dust eller konstant på ca 1500.

hvis jeg kliner gassen i bånn kommer den etter en liten stund men fusker og går ikke skikkelig stopper på 4000-5000rpm og høres sinnsykt sur ut da men om jeg gir veldig forsiktig gass går den helt greit uten noe særlig fusking.

kan jo hende at de delene fra delebilen har blitt ødelagt av å bli lagret i et par år men det funka fint når jeg satt den fra meg.

er det noen måte å teste om tomgangsregulatoren er gåen da denne koster 2500 kr eller noe kjipt å bytte noe som fungerer:)

eventuelt om noen vet noe om uorginalt sånt til en rimeligere penge så man kan teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så problemet dukker opp under belastning. da får den enten for dårlig luft/bensin blanding har du sjekket at bensinfilteret ikke er tett? sjekket luftfilter? eller så er det noe muffins i tennings anlegget noe jeg tror på, er alle 5 kablene byttet den fra coilen og ned til fordeleren! på måten du forklarer det virker det som om du får et overslag et sted.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe dukker opp når bilen er varm og bilen ikke starter før den har blitt kald, kan det være en sensor som begynner å bli dårlig og dermed er varmefølsom. Hva den bilen har av kam- og veivsensorer aner jeg ikke, men det kan være noe å sjekke i hvert fall.

 

Har den bilen forresten noen motorfeillampe? Jeg disponerer til tider en -92(?) 323 med strikkmotor (1.3) og kan ikke se noen CE-lampe på den. Litt frustrerende når jeg innbiller meg at den drar enda dårligere enn den gjorde før:-/

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelp gutta jeg har vært overalt å sjekka den jævla bilen og er ingen mekaniker så det er faen meg bra at noen gidder hjelpe hvertfall gi det er forsøk:)

det er værst under belastning ja og jeg har bytta alle ledningene og ingen av dem går inntill hverandre.

har kn filter så jeg tror ikke luft er noe problem hvertfall har ikke sjekka bensinfilteret men sjekka tank for grums å den så helt ny ut inni hvertfall:)

men en ting til når den først kommer etter fusking kommer det svart røyk ut,det betyr vel altfor mye bensin?

dette hadde vel ikke skjedd om filteret var tett+ at problemet hadde vel vært konstant da?

hehe filteret er foresten den store svarte greia på torpedoveggen eller sitter den ved bensinpumpa?

tenkte jeg skulle prøve det trykkluft trikset jeg har lest litt om blåse gjennom fra motor til før tanken,er dette noe som kan vise meg om det er dritt i filter eller slanger kanskje.

brukt så jævla mye penger på den bilen nå å ikke klar for å bruke så mye mer da jeg har kjøpt ny og kanskje skal selge denne om jeg får den i stand da.

det er ingen lamper som lyser tror ikke det er noe sånt på 1,6 strikkmotoren jeg har heller:)

har bytta alle sensorer lambda og noe varmefølegreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår