Gå til innhold

turbo motor - omega

Ranger emnet

turboascona

Anbefalte innlegg

hallaoen!! er det noen som har peiling på hvordan jeg skal justere OPP trykket på min c20let? har eds phase 2, og da skal den visstnokk lade 0.9 i overboost, og 0.7 som trykk.. min lader med 0.7 i overboost og 0.5 som trykk.. hvordan stiller jeg dette opp, er dette lurt, krever det mye instillinger? vil jeg få nokk bensin slik som den er nå hvis jeg kjører opp turbotrykket?

veldig takknemlig for bilder osv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. okei =P hva kan jeg gjøre, og hva koster det for å fikse det?

har tilgang til MANGE maskiner, så hvis jeg får hvite hva som må gjøres, så trooor jeg jeg kan klare det selv:) har du bilde av den mest normale skaden?

finnes det oppgraderte slike? tiger'n har jo slike hus da, men de er jo sinnsykt dyre, er de ikke ? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protrim - Vi gir bilen din ytelse! Turbo og turbotilbehør - Boost controllers, turbotrykkskontrollere er verdt pengene for en boost controller med tanke på kor enkelt det blir og justere trykket ;)

har i dag snakket med Tiger'n, og har bekreftet slitt wastegate/eksoshus. ventilen har mest sannsynelig sprekker, og tetter derfor ikke skikkelig. skal på tur inn til han nå i kveld, kan fortelle mer hva vi fant ut da. så da blir det nokk nytt eksoshus da!!! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg boost controller så justerer du det elektronisk inne i bilen så kan du velge mellom to oppsett a og b.. og så får du perfekt turbotrykk

corsa tuner, du har tydeligvis peiling på dette.. går det med elektronisk styring med boost controller på den? får vel samma reaksjon som manuell instilling? eller er jeg på bærtur? =P

hadde jo absolutt vært noe hvis det funker, men jeg syns det høres ut som en heller tvilsom og tungvint måte å få høgere trykk =P eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke boost controller er no å satse på med orginal LET.

mener det er sånn att bensintrykket følger turbotrykket. Alt blir styrt via ECU.

På xe med ettermontert turbo vet jeg dem bruker boost controller.

Hør med Tigern hvis du skal innom han, han kan LET motoren.

Evnt oppgrader til EDS pahse 3.5+;)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke boost controller er no å satse på med orginal LET.

mener det er sånn att bensintrykket følger turbotrykket. Alt blir styrt via ECU.

På xe med ettermontert turbo vet jeg dem bruker boost controller.

Hør med Tigern hvis du skal innom han, han kan LET motoren.

Evnt oppgrader til EDS pahse 3.5+;)

ska ha 3,5+, men mmå bare skaffe nye motorfester:) hvertfall ett av dem er slitt.. kommer knekkelyd etter fullt pådrag ogjeg slepper gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider