danoo Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 fant en ombyggningssett fra besin til bioetanol E85 på http://www.fuelcat.no og qxl. er noe her ha prøvd eller har peiling om dt? ha lyst å montere en sånn på min neste bil kjøp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Vil vell fungere ganske dårlig som flexfuel styring uten fuel/octan sensor???? HAr liten til ingen tro på det der iallfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Akkurat fuelcat har jeg ingen erfaring med, men det er jo plenty av folk som har installert andre piggyback-systemer. Det fungerer stort sett alldeles utmerket. De fleste har manuell swithcing mellom bensin og E85. Man får selvsagt ikke utnyttet E85s høye oktantall til fulle, men det funker. Hvis du kan fikle litt med elektronikk er det en budsjettvariant som heter flexitune som kommer som byggesett: Flexitune - Flexible fuel converter Den finnes både for sekvensiell innsprøytning og batch- og monopointsystemer. Jeg har brukt noe som heter AutoFFV, og det funker utmerket. Les i siggen min hvis du er interessert. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Har nå brukt min fuelcat i ca 4 mnd. Må si jeg ikke er imponert over det høye forbruket som kommer med på kjøpet... På småkjøring klarer jeg fint å bruke 2 liter på mila... Ikke akkurat lønnsomt lengre da... Bilen er uhelvettes tungstartet når det blir under 15 varmegrader.. Dette forklarte selgeren at det hadde med den "dårlige kvaliteten på E85" Mener jo at det heller må være den dårlige kvaliteten på selve boksen... Det morsomme med dette er jo at dette systemet ikke gir signaler til annet enn innsprøytningsdysene, disse skal nå åpne mer eller lengre om jeg forsto rett... Altså når jeg endelig får start på dette satans drittsystemet, styker og smeller det i luftfilteret... Noen som er med? Alt for mager blanding... Det som er positivt er at bilen er mye sterkere på mellomregisteret, det er morsomt å fylle drivstoff for 8,67(nå må jeg jo bare fylle oftere), Motoroljen ser ut som den er like blank som ny etter kjørte 6000 km og Det lukter hyttetur av eksosen.. Etter mye bannskap, fant jeg ut at dersom jeg mikset litt bensin sammen med spriten, ble bilen meget mye lettstartende igjen.. Om forbruket har gått ned, tør jeg ikke svare på... Men det ser ikke sånn ut til nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hva var forbruket ditt på bensin med tilsvarende kjøring? Jeg klarer bortimot 2L sprit på mila i byen i Trondheim, men da klarte jeg over halvannen på bensin også. Ved fort-fortkjøring ligger jeg såvidt under literen på E85 og på 0.85-0.9 om vinteren med litt ekstra bensin i. Edit: For interesserte har det kommet en ny variant som er relativt rimelig: http://www.etanoldax.se Den har nok litt høyere brukerterskel, men kan justeres en hel del, både anrikning under drift og kaldstartsanrikning. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 lå vel på ca 1.2 på bykjøring med bensin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellboe Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Finnes det noen systemer som sjekker oktantall og jobber med lambda slik at allt går automatisk / optimalt og ikke trenger noen manuelle innput om hva som er på tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg