Gå til innhold

Div ombygging med problemer...

Pr0t0typ3

Anbefalte innlegg

Har no holdt på med bilen min i noen måneder no, men kommer ikkje noe videre...

Har tidligere har 6 andre motorer i bilen min uten noen særlige problemer, men denne gangen må eg snart gi opp.

Det hele begynte med at eg fant ut at eg skulle ha enda en ny motor i bilen min, fant da en Scorpio motor (2.8i)

Denne kjøpte eg og skulle da sette den ned i bilen min.

Bilen min er originalt en 2.8 GL (forgasser)

Følgende ble skiftet over fra gamle-motoren : eksosmanifoil høyre side, starter, dynamo, innsuget, fordeler, servo-biten...

Har da endt opp med følgende problemer. Den vil ikkje gå skikkelig om eg trykker gassen i bånn. Det begynner å smelle litt frami motor-rommet. Smellinga høres ut som om det kan være for lite luft (tenkte da at choken var veldig feil-justert) og det kan være tenninga som er feil-justert.

Choken har eg justert sånn som eg tror den skal være og tenninga er justert på ca 10 grader fortenning.

Tennpluggene er skiftet til helt nye.

Toppdeksel-pakkning er skiftet, og innsugspakkning er skiftet også.

Det som er litt morsomt er at tenninga på en innsprøytings-motor skal være 12 grader og en forgasser motor skal være 9 grader.

Tennpluggene for en innsprøytingsmotor er en annen type enn for forgasser-motor.

Så "bottom line". Hva er det eg har gjort gale her?

Avskiltet: Ford Granada 2,3GL (ombygd til 2,8) 1982, Granada 2,0L 1979, Granada 2,3L 1986

Sommerbilen xD:Pontiac Firebird Formula 400 1972

Bruksbilen f.o.m. 29. april 2011: Toyota Rav4 2004

SELGES! f.o.m. 30. april 2011: Toyota Carina E XLi 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk motoren som den skulle før du satt den i?

Hvis ikke, kan du sjekke bensintrykksregulator, tempføler for innsprøyting osv.

Har du byttet fra automat til manuell?

Juster choken som den SKAL være, ikke som du tror ;)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...