Gå til innhold

Bytte skilt: "gamletypen" til "nyetypen"

Ranger emnet

Papi.

Anbefalte innlegg

Er dette mogleg? Har den "gamle" typen skilt, men ynskjer meg desse nye, då eg tykkjer desse ser betre ut (dessemed flagg). Er det forøvrig mogleg å få bytta gamleskilta mot skilt med "kanta" bokstavar og tal?

Kor mykje vil dette kome på?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig dyrt, men du burde skaffe deg nye skiltfester i samme slengen, da hvertfall fremskiltet av den nye typen er clip-on. Stikk innom nærmeste merkeforhandler av biltypen din, så får du det der. En venn av meg byttet skilt for ikke veldig lenge siden. Jeg tror han ga 400 for nye skilt, og nesten ingenting for skiltfester fra Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forøvrig mogleg å få bytta gamleskilta mot skilt med "kanta" bokstavar og tal?

Nei, dessverre. Disse ble avløst i november 2006.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Disse ble avløst i november 2006.

Eirik

Må dessverre skuffe deg der Eirik, men jeg ringte Vegvesenet og spurte om nye skilt og da sa damen i tlf at en kunne velge om en ville dem med flagg eller dem uten flagg:)

Er usikker selv på hvilke jeg vil ha..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre skuffe deg der Eirik, men jeg ringte Vegvesenet og spurte om nye skilt og da sa damen i tlf at en kunne velge om en ville dem med flagg eller dem uten flagg:)

Ja, jeg vet også at man kan få de nyeste skiltene både med flagg og ikke. Men man kan ikke lenger få den skrifttypen som kom i 2001 eller når det nå var, med den firkanta skriften. Hvis ikke du mente noe helt annet nå :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet også at man kan få de nyeste skiltene både med flagg og ikke. Men man kan ikke lenger få den skrifttypen som kom i 2001 eller når det nå var, med den firkanta skriften. Hvis ikke du mente noe helt annet nå :)

Eirik

Hmmm.. mulig jeg akkurat trådde rett i salaten:p

Jeg husker at jeg kjøpte nye skilter til 3`er Golfen i 2004 elns, på dem var en sort ramme rundt skiltet og firkantede bokstaver, lik dem på dette lekre Volvo bildet:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lager skilter til deg på trafikkstasjonen på risløkka mens du venter.

Forresten har dere så lyst å ligne på polakker at dere vil ha samma type skilt? Jeg ble sjeleglad da jeg fikk klistrelapper til å klistre over flagget på skiltene jeg fikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. mulig jeg akkurat trådde rett i salaten:p

Jeg husker at jeg kjøpte nye skilter til 3`er Golfen i 2004 elns, på dem var en sort ramme rundt skiltet og firkantede bokstaver, lik dem på dette lekre Volvo bildet:p

Hehe. Er disse jeg tenker på ja. De gikk fra noe som '01 til november '06. Som Dr sier, vi bytter jo skilter her i Norge i hytt og pine. Om de før, de der eller de nyeste er penest er jo en smakssak. Selv har jeg de eldre og liker dem veldig godt, eneste som er synd er at rustne skruer har ødelagt dem litt. Får vente til bilen er veteran så kan jeg få lagd opp nye skilt og kan slippe å ha disse moderne typene :P

Men er det da slik at om en har slik med flagg på så slipper en disse svære helvettes N-merka som man skal ha(?) om man ferdes i utlandet?

Jepp, du kan da slippe med å ha det på skilt. Og ja, du skal egentlig ha N på bak. Tror spesielt tyskerne er strenge på dette.. Når det er sagt, vi har tatt med vår bil til utlandet tre ganger, to til Storbritannia og en til Spania, og aldri hatt på en N bakpå. Vi har heller aldri fått noen problemer med dette. Selvsagt, er du uheldig og møter på rette paragrafrytter..

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, jeg bor jo nært svenskegrensa da=P Og farsan har vært stoppet der, og mener jeg burde ha orden på det.

Men i helvette at jeg plasserer en svært sabla N på hvit bakgrunn på en svart bil...

Får vell heller bli nye skilt da.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider