MadFord Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Hei! sitter med en chevrolet van med 6.2 diesel. Den er litt kødden å starte kald, virker som om den får for rik blanding. Den oser også ganske bra på tommgang når den er varm. har fått nye glødeplugger å laderele. ellers går den meget pent å javnt. Er dette bare ventiltettinger? eller kan fødepumpa justeres på den???? Noen som har svar?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 få sjekket dysene dine og eventuelt trykket i dieselpumpa. Slitte dyser på en 6.2 fører til ujevn forbrenning på de forskjellige sylinderene og kan føre til totalhavari hvis det blir ille nok. er mer enn en 6.2 som har knekt veiva :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Tungstarta 6.2 kan ofte bl.a. være lav komp., svake batterier (drar litt for sakte rundt), eller slitent dieselsystem. Sjekk at kaldstartkretsen og hurtigtomgangen funker (grønne ledninger på dieselpumpe, og temp.bryter bak på høyre topplokk), ellers blir tenninga seinere og seinere etterhvert som registerkjedet strekker seg. Lønner seg ofte å flytte dieselpumpa litt over mot førersiden. Alt står her: V8 Diesel Tech - Hovedside Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MadFord Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 hei. takk for svar så langt. har målt kretsen på kaldstarten i dag. først så var det strømm der, men når jeg skulle teste funksjon på bryteren bak på toppen, så klarte jeg å kortslutte feil krets å nå er alt dødt.(fant feilen her også, så nå fungerer kaldstarten) det utgjorde stor forskjell på oppstart) den oser litt mindre nå, men vet ikke om det skyldes at jeg har demontert luftfiltret??? men den starter ivetrfall lett:win har lest en del på forumet til v8 diesel tec om justering av diesel pumpa, å blir mer å mer overbevist om at dysene er gåene. for den oppfører seg fint ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.