Gå til innhold

19t På B230ft

Ranger emnet


940T

Anbefalte innlegg

det er bullshit... men det er noe annet. Fikk min 16t med rett avgasshus på døra her i norge til 7400kr for 1,5 år siden...fra Iglebækk, kristiansand. Fiksa deal om at han kunne få 13C'en i pant uten at det ble noen problemer.

Måtte snu sneglehuset ca 180 grader, justere litt på "lager"delen for at den skulle passe med retur-røret på olja, og trykkrøret måtte jeg bøye til på nytt.

jo..også måtte begge de to nederste hullene i manifold-forbinnenlsen borres opp, da det var gjenger i dem. std M8 borr (8,1mm). Sleit litt med å få på mutter på ene hjørnet, men det gikk hvis du skrudde inn mutteren mens du skjøv turboen inn mot manifolden.

Lagde meg en massiv adapter til trykk-klokka... men funka som bare det den;)

 

trur heller ikke forskjellen mellom 3" utblås og 2,25" (i praksis 2,5) har noe spesielt å si.... tilstanden på motor og hvor godt mappa chip'en er har MYE mer å si!

Og den gangen du skal opp i 300hk++ så trur jeg at jeg ville ha satsa på en HELT annen turbo, med mye lavere baktrykk som feks en garrett GT-turbo på ett godt og holdbart grenrør.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Et spørsmål: B230FT med 3"JT,Aluic,A-kam,Vikingchip og 19T. Burde noe mer gjøres med tanke på bensin? Dyser eller Btr?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår