Gå til innhold

Trenger tips til valg av speditør (USA --> Norge)

Ranger emnet

mabbutt

Anbefalte innlegg

Tjena!

Jeg er litt på jakt etter en passende speditør jeg kan bruke til å frakte 4 felger fra USA til Norge. Jeg vil tro det er en del her inne som har ordnet frakt fra USA til Norge på egenhånd tidligere, og jeg håper dere kan svare.

Jeg har kontaktet en del speditører, og venter på svar. Har hørt med bl.a. DHL, UPS og TNT. Jeg har også registrert meg på JetCarrier.com, men vil gjerne se om jeg finner en speditør som kan tilby billigere frakt enn JetCarrier før jeg benytter meg av tjenestene deres.

Tar gjerne noen PM'er dersom noen har noen kontakter de ikke vil dele med alle her inne.

Og dersom noen trenger målene på esker osv for å kunne gi meg et svar, så er dataene som følger pr eske; 12.7 kg. 51x51x30.5 cm (LxBxH).

JetCarrier skal forøvrig ha 2604,- for flyfrakt for disse fire eskene. Butikken det er snakk om har fri frakt innenfor USA.

Jeg blir veldig takknemlig for gode svar her! Har lett en del nå, og er forholdsvis desperat etter å finne den beste prisen. Sjøfrakt er utelukket, da det vil ta for lang tid for en utålmodig sjel som meg :)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fraktet ganske tunge ting med Jetcarrier fra USA...

Men jeg brukte sjøfrakt, noe som tar opptil seks uker.

Men det er mye billigere da...spørs hvor dårlig tid du har.

Hvis det er sommerfelger, som jeg mistenker, hadde jeg brukt Jetcarrier og sjøfrakt. For disse skal vel ikke på før om etpar måneder?

MVH

Tommy

Edit: Så nå at sjøfrakt var utelukket...da vet jeg ikke. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke helt på tur. Sjøfrakten er på kun 1000,-, så det kan være en idé og handle felgene nå for å få billigst mulig frakt. Det er jo som du sier...sommeren er ikke her helt ennå ;)

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt UPS fra asia til norge..

Får ikke rost dem nok. Husker spesielt når jeg skulle få varene på mandagen. men istedenfor så kom dem fredagen før helga.

De bruker 2 dager fra asia til Norge, men selvsagt så koster jo dette litt mer enn sjøfrakt. Men UPS er min store vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal ringe UPS og se om de matcher prisen til JetCarrier. Prisberegningstjenesten deres på ups.com klikker jo hele tiden.

FedEx mente overraskende nok at esker på 51x51x30.5 og 12.7 kg er for store for dem. Snodig. Trodde de sendte det meste!

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...