Gå til innhold

bilen nøkker til på 1&2 gir, noen som kan gi noen tips?

Ranger emnet

veronica_86

Anbefalte innlegg

Har en renult megane 96 modell, har fungert flott i alle år, men har siste uken begynt å "nøkke" på 1. og 2. gir.

Noen som har noen gode råd for hva dette kan være, og hva som evt. kan gjøres?

Begynner å bli saftig lei av å "hare-hoppe" fremmover med bilen:p Selv om det bringer frem minner fra min første gang bak rattet.. hehe

Er kun på 1. og 2. gir dette skjer, uavhengig av om jeg kjører i bakke eller flatt. Trodde først at det skyldet at jeg holdt på å "daue" bilen pga lavt turtall, men er når jeg er på 20-30 på turtallet og bilen er løst og alt skulle være bra.

De siste dagene virker har det virker som at det skjer annenhver dag jeg er ute å kjører. Men det er vel bare tilfeldig.

skal nevnes at clutch'en er begynt å bli ganske då slitt, har kjørt over 214000km med den, men drar fremdeles godt opp bakker og har egentlig ikke noe problemer med den.

Noen som har noen tips om hva dette kan være?

Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod

Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.:morph:

overtok bilen etter min far for to år siden, og så lenge han har hatt den siden 97, alle servicer og reperasajoner er tatt etter boken, er en stund siden siste service, men har fremdeles noen km til det er tid for det igjen.

takk for tipset, prøvde å helle i en flaske kondensfjerner på søndag, har ikke merket noe forskjell enda, heller en liten forverring. kjører en del hver dag, så skulle vel ha merket forskjell nå.

på vei hjem fra jobb i dag nøkket den til på 3 giret også, var litt lav på turtallet, men har aldri hatt noen problemer med det turtallet før.

virket som at bilen trakk litt dårlig i begynnelsen at en bakke også, turtallet steg, men ikke farten, men plutselig så gikk farten opp..

det kan vel virke som at clutchen er bltt enda verre, men nøkkingen er vel ikke akkurat et tegn på dårlig clutch vel??

skal ikke være lett å ha gammel bil og ingen peiling:p

Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod

Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider