Gå til innhold

Resultat av godværsdager:)

Ranger emnet


honnings88

Anbefalte innlegg

Siden vi har hatt så flaks med været de siste dagene har jeg brukt tiden på og pusle med min og venners biler. Har jo etter en del lesing her inne blitt ganske hekta, og er bitt av basillen. Det har hvertfall kontoen fått erfare...

 

Slenger ut noen bilder:

BMW 316iA touring

P1240427.jpg

 

P1240428.jpg

 

P1240429.jpg

 

Bilen er vasket med NXT såpe og waxet med NXT Wax.

 

BMW 523iA

Detter er en kompis sin bil, den var ikke vasket på en stund, og lengtet sårt etter bilpleie...

 

P2090630.jpg

 

P2090629.jpg

 

P2090631.jpg

 

P2090636.jpg

 

P2090637.jpg

 

Følgende ble brukt:

Prickbort avfetting

Gritguard vaskebøtte

NXT Såpe

Wash Mitt og MG microfiber vaskehanske

Water magnet

MG All wheel Cleaner

MG felgbørste

OXO ergonomix tirebrush

Pinnacle poly clay

MG DC paint cleaner

MG Scratch X

MG DC Polish

MG NXT Wax

MG microfiberkluter

MG Polish applicator

MG Speed detailer

MG GC leather cleaner

Brukte også noe vinyl vask fra bensinstsjon og noe på dekkene men husker ikke hva de heter. Var sikkert noen andre ting også men mister fort oversikten;)

 

Felgene var greit skitne, sprayet på All wheel cleaner og spylte av med høytrykk etter noen minutter, felgene var fortsatt svarte...

 

BMW X3 2.0D

Så kom en annen kompis innom, bilen ble bare vasket for tiden var knapp. Men det ble jo definitvt mye bedre...

 

FØR

P2080621.jpg

 

P2080622.jpg

 

ETTER

P2080623.jpg

 

P2080624.jpg

 

P2080625.jpg

 

 

CLAY

Har funnet ut at clay fungerer veldig effektivt på inngrodde felger. Skal hente nye bilen på Torsdag så da måtte vinterfelgene taes først, kan ikke sette dem skitne på ny bil...

 

Dette var en av de bedre felgene:

FØR

P2100666.jpg

 

ETTER

P2100668.jpg

 

Vet at ikke hele felgen er rein, men skal vaske den på baksiden i morra. Satt inne og clayet felgene da jeg tok bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden jeg har fått foamgun omsider måtte jeg vaske over bilene.

 

Muttern har vært på fjellet mens jeg var i østerrike (der jeg presterte og brekke håndleddet på afterski, så alt dette arbeidet er gjort med gipset arm...)

P2250230.jpg

 

Fikk ikke noe godt etter bilde. Men bilen ble hvertfall MYE bedre... Har polert panseret så vannet bare renner av, helt nydelig å se på:) Bedre bilder kommer.

 

P2250231.jpg

 

Siden nye bilen hadde kommet måtte den midlertidige selges, benyttet anledningen til å teste foamgun for første gang. Morsomt med skum:)

 

P2250226.jpg

 

Bilen ble solgt 1 time etterpå;)

P2250227.jpg

 

Hentet ny BMW X3 2.0D på Mandag, allerede i dag måtte den vaskes for første gang... Litt mørkt å ta bilde nå, skal ta noen kule bilder når solen titter frem igjen. Bilen står på felgene som er rengjort lenger opp i tråden.

P2280236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår