Beinet1 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Hei, Kromdetaljene på min Morris Oxford -68 begynner å få endel rustflekker og noen plasser har rusten satt seg enda bedre. Noen deler kan sikkert poleres opp med det rette produktet/metoden, men resten har best av å bli krommet opp på ny. Mitt spørsmål er, hva/hvordan kan jeg friske opp de delene som er brukbare og hvem utforer krommingsjobber i Norge? Hva koster det feks å få krommet en støtfanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 og hvor får man kromet opp plast deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Mener å ha hørt, at skal du ha bra resultat uten at det koster skjorta må du til Sverige.. Men usikker på hvor i Sverige :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 og hvor får man kromet opp plast deler? Hva er det du mener er i plast av delene han nevnte opp?? Husk at det finnes biler som er så gammel at støtfangeren er i krom ;) Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Oppfrisking/polering av "brukskrom" gjør du med Autosol. Finnes blandt annet på Statoil, men kjøpes nok billigere andre steder. En bør ikke bruke autosol på utstillingskrom, da det er et ganske grovt slipemiddel som ikke gjør en allerede perfekt overflate noe godt. Kromming av deler er dyrtog omfattende, i Sverige også. Gjør det du kan for å få tak i en brukt fin eller ny fanger, det sparer du mye penger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Tja du kan bruke Autosol for å rense det, men du bør legge på en vax eller polish etterpå, siden Autosol bare er rens, chroming av dine deler er det vel best å sende til England for å få gjort, slik at du får rette fargen/nyansen i chromen, engelsk chrom er litt mere blåaktig i forhold til amerikansk chrom, hvordan fargen på chromen fra sverige eller ellers i europa er i forhold til engelsk og amerikansk er vet jeg desverre ikke Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Det er ikke slipemiddel i autosol, det er en ren polish. Auto Glym sin "metal polish" inneholder stort sett det samme som autosol, litt dyrere, men den inneholder også voks slik at resultatet holder seg bedre over tid! Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Nikkel Og Krom AS Grorudveien 55, 0976 Oslo Tlf 22 25 57 20 Skal ikke koste skjorta og kromme fangere etter hva jeg har hørt. Mulig det koster litt for av-krommingen og arbeidet der. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Det er ikke slipemiddel i autosol, det er en ren polish. Er det ikke et slipemiddel? Da lærte jeg noe nytt. Autosol har jo konsistens som slipepasta? Det inneholder slipende midler, om du ikke vil kalle det slipemiddel er det greit for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lowrider Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 En god nødløsning er å benytte fosforsyre i gelèform,da kan du "vaske" vekk overflaterusten etterpå! Har god erfaring fra lister og vinkler som er vanskelig å polere. Er vel flere produsenter! Veit Biltema har noe, og det er vel noe annet som heter "rusteater"??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Centrum fornikling og Sørligaten fornikling er to norske. Har ingen erfaring med de hverken på pris eller kvalitet, men det er ihvertfall to som går an å sjekke ut. Skal du få forkrommet delene, så sørg hvertfall for å gjort det på rett måte, med kobber i bunn, så nikkel og så krom til slutt. Da får du finish som holder en stund! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Er det ikke et slipemiddel? Da lærte jeg noe nytt. Autosol har jo konsistens som slipepasta? Det inneholder slipende midler, om du ikke vil kalle det slipemiddel er det greit for meg. Står til og med på pakningen at den ikke inneholder slipemiddel.. Stoffet egner seg også på sølvtøy, og mamma sier at sølvtøy ihvertfall ikke tåler slipemiddel... Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Står til og med på pakningen at den ikke inneholder slipemiddel.. Stoffet egner seg også på sølvtøy, og mamma sier at sølvtøy ihvertfall ikke tåler slipemiddel... Hva mammaen din mener om sølvtøy er kanskje ikke så interessant i sammenhengen... Jeg sitter med en pakke Autosol Metal Polish fremfor meg, og verken på esken eller tuben står det at stoffet er fritt for slipemidler. :fatality: Hvis du undersøker litt, så finner du ut at Autosol selger et EGET slipemiddel beregnet for gull og sølv. Metal Polish er altså i utgangspunktet ikke ment å brukes som sølvpuss. Egen erfaring er at Autosol Metal Polish gjør blasse overflater blanke på ekstremt kort tid. Jeg pusset rammen på trialsykkelen min med middelet, og Gud bedre meg det tok ikke mange minuttene før det ble blankt. Jeg snakker da om en motorsykkelramme som i utgangspunktet ikke var ment å være blank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Hva er det du mener er i plast av delene han nevnte opp?? Husk at det finnes biler som er så gammel at støtfangeren er i krom ;) Kan plast-deler krommes i det hele tatt? i så fall ville det vært den beste beskyttelsen lakk/material messig ikke sant? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Nei plastdeler kan ikke krommes, med mindre du bruker disse "crom-fargene" til lakksprøyte. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg