Gå til innhold

Dører som ikke går opp

Ranger emnet


Fischer

Anbefalte innlegg

Hei Hei!

 

Jeg har et utrolig irriterende problem, dager/netter det er frost ute er det helt jævla umulig å få opp dørene forran på bilen, bakdørene går opp men ikke dørene forran. Låsen er jo selvfølgelig også frøset, men dette fikser jeg jo bare med å varme nøkkelen med en lighter.

 

Problemet med frontdørene er nok ikke det at selve døren sitter fast, men det at verken håndtakene ute eller inne tar tak, det virker akkurat som om de er koblet fra eller noe.

 

Noen som vet om noe jeg kan teste for å fikse dette? tømme en boks WD40 eller noe inn i selve låsen eller noe?:roll:

1994 Golf 3 1.8L

1988 MB 190 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig typisk volkswagen problem.

 

Du kan bruke siliconspray rundt om kring i døren. Det hjelper veldig bra. Det funker apropo veldig bra hvis du får mye støt når du går inn og ut av bilen på sommern også.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta silikon spray rundt hele lista.

 

i låser kan du bruke 5-52 olje sånn får du kjøpt på torshov ell andre butikker rett og slett kjede spray. spray den mye inni låsen :) funka fett når jeg gjorde det..

 

beste er å passe på at du alltid har det tørt rundt døra de . for det er det som gjør at det fryser igjen. både på list og metallet rundt i døra som sitter med lista.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting som er greit å gjøre er å spraye inn i låsekassa. for er der mekanismen ligger. så må du lukke låse låse opp å lukke opp en del ganger dlik at du får gnidd det litt rundt inni der.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut hele låsmekanismen i min dør og blåste den ren med trykkluft. Etterpå dynka jeg den i masse valveline gris eller hva enn det heter.. Har funka i hele vinter nå..

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår