Gå til innhold

Hyundai Sonata 1997 start problemer

Ranger emnet

andre82

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om det var noen hadde noen tips om hva som kan være galt med min bil.

Bilen det gjelder er en Hyundai Sonata 1997 med automat gir.

Hentet bilen fra verksted på fredag. Det ble byttet bremser forran, renset vindusvisker mekanismen og fixet noe med en dør som ikke ville opp.

Startet fint. Dagen etter startet den helt fint også, kjørte bort til en kamerat og parkerte. Etter 10 min skulle vi kjøre derfra men den ville ikke starte. Står bare og "slurrer". Etter en stund må vi bare gi opp. Henter start kabler og forsøker, hjalp heller ikke.

Jeg legger fra meg nøkkelen og ber komperat teste dagen etter.

Da startet den med en gang uten problemer. Jeg stikker bort og skal hente den. Skrur på.(tok ca 6 sekunder). Da jeg skal sette den i R dør den ut. Settern tilbake i Park og prøver igjen, Oppfører seg mer som dagen før nå, "slurrer" vil ikke på. Etter 20 sekunder ca startet den. Gir gass en stund, men da jeg slipper gass (står fortsatt i park) dør den ut.

Det er lite bensin på tank.

Det var veldig lommert/tåkete denne helga.

Kondens ?

Aldri hatt start problemer før, men for ca 1 mnd tilbake, da jeg skulle kjøre og ga litt gass ble den veldig slapp(virket som at den ville skru seg av) måtte da ta foten av gassen litt for så og gradvis jobbe meg opp i hastighet.

Setter pris på mulige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyllte på kondens fjerner og 20 liter med bensin. starta ok. lot den stå litt. nå fikk jeg satt den i gir uten at den skrudde seg av. men nesten jeg ikke fikk kjørt opp en bratt bakke. stoppa nesten. måtte ha pedalen veldig svakt inne. fikk karra meg ut på e6. kjørte frem og tilbake en strekning et par ganger. nå funker alt og bratte bakker/holde gass langt inne mestrer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider