Gå til innhold

Vil ikke gire mere en til 3 gir

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei er der noen som kan hjelpe meg er så fortvila.Jeg kjøpte en dodg chrysler voyager 3,3 1992 for et år siden men den har bare virka i ca 4 mnd til sammen.Begynte med at den ikke vile gire,fikk overhalt girkassa og byta convørteren.Da virka den fint i 3 dager.Så begynte den bare og fjuske når vi kjørte,tok opp en føler og vaska den å setta den på plass igjen.Da gjikk den fint i en dag.Nå vil den ikke gire opp til 4 gir.går fint å rygge,den går fint fra 1-2 gir,fra 2-3 gir så virker det som at den hopper ut av gir da må man slippe gassen så går den i 3 gir. Men den vil ikke gire mere opp over.

takk til alle svar jeg får.

Hilsen en dame som er meget fortvila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje ha noe med en vaier som går fra gasspedalen til girkassa. (i og med at den girer når du slipper gassen)

Men jeg er enig med "Kverna", snakk med de som har ovehalt girkassa. Hva kan du ha gjort galt? Var det du som fylte for mye olje eller var det de som overhalte kassa?

Du vet at du kan lese ut feilkoder på denne bilen selv? Se her: Chrysler, Plymouth, and Dodge computer fault codes

Hvis du får ut koder (det er ikke alle feil som blir "oppfattet" av hjernen har jeg erfart) så kan du jo ta det opp her?

Men for all del, gå til de som overhalte girkassa.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe om du fyller for mye vet om folk som fyller mer en vanelig pågrunn av at nivået er litt for lite standard..

Å fylle for mye olje på en automat kasse er like skadeligt som å fylle for lite.

Og at en produsent sender ut flere hundre tusen automat kasser der nivået er for lavt som standard er bare tull, en automat kasse har et minimums og et maximums nivå, og en bør holde nivået innenfor dei to merkene

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

nå har jeg fått sjekka gear wieren men det var ikke noe feil på den,men jeg har fått ut feilkode nr 53 hva betyr det?

har det noe med girkassa og gjøre?

eller er det noe annet? noen som vet dette?

Hmmm, den var ikke enkel:

53: Logic module internal problem

Det har tydeligvis noe med girkassa å gjøre. Det vanligste er tydeligvis at det er brukt feil type girolje! Du kan prøve så skifte giroljen først, hvis ikke det hjelper kan du prøve noe helt gratis: Du KAN håpe at det er nok å "trene opp kassa igjen". Se et stykke ned på sida her: Chrysler, Plymouth, and Dodge four-speed automatic transmission repairs

Hvis ikke, ta med dette til de som har fikset girkassa:

A604 Transmission Codes

Det står her at feilen faktisk er knyttet til en sensor på 3.gir!

Det står også at siden du IKKE har feilkode 36 * 53 så betyr det at det mest sannsynlig ikke er noe mekanisk galt i girkassa.

Vis dette også til mekanikerne dine:

The A604

Chrysler, Plymouth, and Dodge four-speed automatic transmission repairs

Til slutt, har verkstedet ditt tilgang til datautstyr som kan lese feilkoder fra girkassa? Disse kodene er ikke tilgjengelig med nøkkelen og må leses ut med spesialutstyr. Det kan være vedt det å sette bilen inn på et Chrysler verksted og få dem til å sjekke disse kodene i steden for å bare lete i villrede...

Lykke til!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei igjen tusen takk for svar jeg har fått av alle.

Jeg skulle bytte girolja og da var der masse metal biter i olja. Hvet noen om hva det kan komme av? når girkassa blei overhalt så ble allt bytta ut.Jeg seer at dere skriver at jeg burde ta den med til et verksted men det er så langt ca 9 mil, så jeg vil prøve så lenge jeg kan med mine mekanikere.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallbiter i kassa, da har du havari, kan komme av feilaktig montering av converter, for dårlig rensing av kassen etter overhaling bl.a, rekner med at firmaet du benyttet til overhalingen har benk til å teste kassa i etter overhalingen, og benk kjøringen er ikke bare for testing, men også for rensing av kassenfor å få ut gammel skitt, og urenheter som kan komme under overhalingen, så da bør du levere den tilbake til der du fikk den overhalt, slik at dei kan sjekke om det er noe dei har gjort feil, eller om det er andre årsaker til at den har havarert

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen tusen takk for svar jeg har fått av alle.

Jeg skulle bytte girolja og da var der masse metal biter i olja. Hvet noen om hva det kan komme av? når girkassa blei overhalt så ble allt bytta ut.Jeg seer at dere skriver at jeg burde ta den med til et verksted men det er så langt ca 9 mil, så jeg vil prøve så lenge jeg kan med mine mekanikere.

Takk for alle svar.

Jeg regner med at dine mekanikere tar ansvar, og da bør de få anledning til å gjøre dette riktig igjen. Jeg mener ikke at du skal gå til et annet verksted, gå til de som har gjort jobben. Metallbiter i olje tyder på at de har gjort noe feil når de overhalte, så det er ut med kassa igjen...

Kjedelig sak, jeg føler med deg.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider