Gå til innhold

Noen andre har som har hatt problemer med vakum?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal sette ny motor i Trans amen min neste helg. Lurer litt på om det er noe feil med bremsekraft forsterkeren min eller om motoren nesten ikke produserer vakum i det hele tatt. Det satt en Pontiac 400 i den med en comp cam dual energy kam, rund 0,460 løft. Måtte rimelig langt inn med pedalen på den for å få noe bremser (nye skiver og klosser.

Setter nå inn en 455cid med rullecam, smidde høycompstempel, porta topper, og en cam med rund 0,600 i løft. Dette medfører vell at det går at skogen med bremsene mine eller?. Kan ike akkurat si at jeg har så mye peiling på bremsekraftforsterkere.

Forøvrig gleder jeg meg veldig til å få brølet tilbake igjen, bilen har ikke virket siden mai, VELDIG lei av å kjøre råten peugot 405 GLX stasjonsvogn. Håper jeg rekker en tur før vintern setter inn her i Halden da.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bremsene med og uten vakumslangen i forsterkeren, se om det er noe effekt når den står i, plugg slangen så det ikke uler og piper og turtallet blir høyt og bla bla.. Fikk konstatert at jeg trenger en ny hvertfall :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda den gjør det, men ikke på langt nær nok. Må veldig langt inn med pedalen for å få bremser (har luftet dem). Låser hjulene i 120 km/t (255/55-15, 275/50-15), så det er jo altis bremser, hadde bare vært litt fint at de virket før 9/10 pedal.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider