Gå til innhold

Tsbusa: BMW E28 520i -> M535i og Turbo...?

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Jessda. Måtte bli enda en BMW, og nå ble det ENDELIG en E28! Det er altså 5-serien før E34 kom.

Feite biler, synes jeg.

 

Bilen er en 1986 modell 520i. Motor, gear og allt det skal ut, for inn skal en M535i motor på ca 220 gode suge hk. Allt understell blir også byttet ut med M535i understell, bremser osv.

 

Usikkert helt når byttinga blir, da den bilen allt jeg skal ha i, står og venter på E34 M5 motor, understell osv, så fort det er skaffet, kommer 535 stæsjet på min.

 

Mulig jeg til sommeren koster på den datasprut og turbo, samt sterkere råder, stempler osv. (Allerede hørt på priser osv).

 

Bilen er hvit, om jeg skal skifte farge vet jeg ikke enda, men det skal bli kjøpt org. M535i styling til den, så det vil bli pent. Da bilen jeg skal ha motoren osv ifra også er hvit, og har stylingen, så synes jeg den er grisefeit som hvit, så mulig jeg beholder min som hvit også.

 

Så vi får jo se, hvordan dette blir :D

 

Har kun 2 bilder nå:

 

e281.jpg

 

e282.jpg

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye måtte du ut med for denne da? blir hvertfall 5 e28 i byen nå da:P

Fikk den til en rimelig penge, må rustsveise litt, men det må man regne med på gamle E28r. Minuset var at jeg måtte til Tr.Heim å hente den. Du har forresten ikke en ekstra førerdør som er hel? :P

 

Var litt uheldig idag;

Ja, da skal vi få se.. Kommer noen bilder her osv. "Stupet" Ser ikke bratt ut, men det er såpass at bilen har kommi til å tippa irundt, og kanskje over på siden igjen å vel så det, kan prøve å ta bedre bilde i dagslys. Skadene ser kanskje ikke så gærne ut, men døra og forskjermen er ubrukbare. Vi traff steinen så hardt at kanalen er blitt bøyd inn i bilen.. Det er ille, så her må bilen strekkes opp i jigg. Ellers så gikk det jo bra, men det er jo litt kjedelig, men også litt morsomt, strekket jeg kjørte på, har tatt flere "bil-liv" tidligere.. Har lagt med et eksempel bilde! :D

 

DSC01365.jpg

Her er den store steinen som reddet oss, den flytta vi minst et par meter :o

 

DSC01366.jpg

Her er deler av kanten til "stupet", samt elven/bekken under. (Renner ut ifra under veien).

Toleransen mellom dekk og kant er ca 30cm.....

 

DSC01367.jpg

 

DSC01368.jpg

Her står jeg halvveis nedi og tar bilde opp.

 

DSC01369.jpg

 

DSC01370.jpg

Var glatt ja... Kom vel i en 30km/t+

 

DSC01371.jpg

Skiltet viser veldig lett hvor man ikke skal kjøre, meen..

 

DSC01372.jpg

 

DSC01373.jpg

 

DSC01374.jpg

Døra er slått ganske langt inn.

 

DSC01375.jpg

Hele indre og ytre kanal er bøyd inn i bilen.. Kjenner fin bris der når man kjører nå:D

 

DSC01376.jpg

Kanaler er kjedelige å rette opp :-\

 

DSC01380.jpg

Gliset, later that evening! :D

 

Dette skjedde en bekjent av meg lengre borte i det veistrekket;

 

DSC00038.jpg

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her.. Kjipt det med uhellet.. :s

 

Uansett, når har du planer om å ha bilen ferdig?

Jeg vil ha allt M535i stæsjet i bilen og allt skal fungere til rundt den 26 april, for da skal jeg på det første bil treffet mitt iår, NGK's Vårtreff på Lånkebanen. (Midt Norges Største Gatebiltreff). Da skal jeg utpå banen iallefall, lakk og slikt trenger ikke være ferdig, og heller ikke allt turbo greiene, det blir ikke før sommeren eller noe slikt.

 

Men allt dette avhenger av når jeg får kjøpt av han andre karen M535i delene, da han venter først på en E34 M5, fordi han skal ha E34 M5 motor/delene osv på sin E28. Etter dette går alt steg etter steg lett. Håper iallefall det så fort som mulig.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva slags turbo jeg burde bruke på 3,5 literen, når målet er ca 400 hk?

 

Den orginale ifra m106 motoren, trur den heter kkk27. Den greier ca akkurat 400.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale ifra m106 motoren, trur den heter kkk27. Den greier ca akkurat 400.

Det vil si ifra den orginale 535i turbo motoren, eller tar jeg feil nå? Har ikke hørt om m106 motoren tror jeg.....?

 

Finner den ikke her heller, hvis jeg ikke har oversett den da..

bimmers.no ::

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si ifra den orginale 535i turbo motoren, eller tar jeg feil nå? Har ikke hørt om m106 motoren tror jeg.....?

 

Finner den ikke her heller, hvis jeg ikke har oversett den da..

bimmers.no ::

 

Fra gamle e23 7 serie bilene, 3,5 turbo ja. Mange, iallefall litt tidligere i åra brukte somregel m106 motoren i e28. Har en kamerat med en e28 som har blitt bygged om til det dem kaller m535 også. Er ganske sikker på at feks grenrøret til den m106 passer til m30 motoren din også, er utgangspunkt i samme motor. :)

 

 

Edit: Fant noen bilder og slik i denne tråden ---> http://www.bilforumet.no/prosjektforum/185711-rv-tuning-prosjekt-f-rstebil-bmw-e28-545-turbo.html

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår