Gå til innhold

Hvordan få fin lyd i bilen? 6x9? 4"? Komponent?

Ranger emnet

sc0ot

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan jeg får finest og renest lyd.

Skal ha 2stk Resonant Engineering RE8 i bagasjen, og lurer på om jeg skal kaste de råtne 6x9 jeg har i hattehylla, og heller kjøpe et OK frontsett. Er vel 4" jeg har foran, fordi jeg bruker de orginale høla.

Noen som har noen andbefalninger?

NB: Er ikke interesert i å bruke 3k på et evt komponentsett, skal ikke ikke blakke meg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Fin lyd forutsetter jo lite støy!

Men da blir det plutselig et stort, omfattende prosjekt.

Men fin lyd... Da ville jeg lagt hovedvekten på mid-bassen, eller rundt 80-200 Hz. Når det er godt trykk der, blir det fin lyd!

Er ikke noen direkte svar på spørsmålene dine, men bare litt tips ;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.5 må i såfall bli montert i hattehylle. Dårlig med plass foran i de orginale høla. Gidder ikke begynne å deforme dørene, skal være en orginal bil mest mulig : )

Det er ikke så mye stress som det kan virka som. Monterte 6,5" i en volvo S40 hvor det egentlig bare passa 4". Du kapper stort nok hløl å så kapper en ut en ring i ei litt tynn treplate (hundtonitt fex) som man bruker som moteringsplate og VIPS! mye bedre lyd -tåmmærn opp-

Men forsterker trumfer alt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah.... 626... kammeraten min kjører sånn. Han fikk satt inn 5 1/2" med litt pågangsmot:ratatatat på de orginale plassene under dashen. Men jeg ser nå hva du mener. det er litt stress, men hadde det vert meg så hadde jeg gått løs på døra. Føkkit! det er en gammal bil om den er veldig orginal eller ei spille liten rolle. De dekselene som følger med dagens kompsett er litt spacea, men det funker. Tar ca en lørdagdag. Har gjort samma operasjonen i en E30 og det var enda mer omfattende. med byging av skaij trekt dør-lomme/høytaler-holder. Tok sin tid.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så det er sagt. Dette er en av de få 626 RWDne igjen på Norske veier.

Ikke tenkt til å ødelegge den, da den er utrolig pent behandla innvendig. Angrer fra før på at jeg gikk løs på hattehylla :)

Så prøver et slikt 4" sett tenker jeg, tror det blir greit. Er ikke ute etter ekstrem lyd, bare noe som er bedre enn de råtne 6x9 jeg har nå :p

"føkkit! Det er en gammel bil, spiller ingen rolle om den er orginal eller ei" Det er kanskje ditt syn, men for meg som har en ørliten forkjærlighet for "Old school" japser er det en helt annen "Deal" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh darn it!!! Bakhjulstrekk! Sorry. Jeg er stor fan av japsebiler med sugemotor og bakjulstrekk selv. Og gjerne eldre enn din. Men see your point. Du får gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider