Gå til innhold

Hvordan få fin lyd i bilen? 6x9? 4"? Komponent?

Ranger emnet

sc0ot

Anbefalte innlegg

Egentlig fan av japseRWD før 1980 selv, men det er ikke så lett å få fatt på i OK stand så tok sjangsen når jeg så denne 81 modellen.

Godt å høre litt forståelse, mange har litt lite følelser for disse bilene syns jeg, skroter og hærjer. Men men.

Bestiller meg straks ett 5" kompsett tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig fan av japseRWD før 1980 selv, men det er ikke så lett å få fatt på i OK stand så tok sjangsen når jeg så denne 81 modellen.

Godt å høre litt forståelse, mange har litt lite følelser for disse bilene syns jeg, skroter og hærjer. Men men.

Bestiller meg straks ett 5" kompsett tenker jeg.

Det er et mareritt... <3<3<3datsun fairlady<3<3<3:worshipnissan

Eller hva med skyline med speil på panseret :D det er så jekla rå.

Eller RX2 cosmo. sukk

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du glemte å nevne gamleste Toyota Celica, makan til råe biler! :p

Sorry! du har helt rett. :thumb

Kammerat av meg kjøpte seg corona her for ikke så lengesiden. Den var fet. Var litt rusta :violin: så den blei for mye å fikse på. Men den hadde egen lykt kobla til batteriet under panseret..... hvor kult er ikke det. Sofa i framsetet og 3girs automat på rattstammen. men detta blir fort veldig offtopic:D

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag falt valget på ett 5" komponentsett fra Tinly som jeg kjøpte fra ei lokal sjappe her i byen.

Bildekor Klistremerker Bilstereo:Bilaudio.no, Bilstereo : CD-spillere, forsterkere, Høytalere, Subwoofere m.m!

395 komplett sett.

Jeg er mildt sagt overrasket over lydkvaliteten fra dette merket, jeg er veldig fornøyd hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med min økonomi er det 1 gang for mye ^^ Men hva gjør man ikke for brukbar lyd.

Har koblet opp førersiden av bilen nå, merker jeg kanskje må punche på en forsterker på settet. Så får se om ikke jeg trekker enda litt kabel.

Nå har jeg frontsett, trenger jeg egentlig noe bak i bilen untatt en subwoofer? Er jo JEG som skal like lyden, gir jo faen i de i baksetet.

Vurderer å kaste inn et 6.5" tom komponentsett i hattehylle, da bilaudio også har tilbud på et slikt sett. Kanskje punche de på forsterkeren?

Hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woh, en forsterker hjalp. Koplet opp den jeg har nå og det hjalp veldig på både lydkvalitet og på hvor høyt de spilte. Da er det bare å trekke en ekstra RCA bak da. :p

Høres lovende ut. Grættis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider