Gå til innhold

Skifte Bunnpanne 1998 1,8TQ Avant

Ranger emnet

VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

Jeg har startet på et bunnpannebytte etter at det er blitt hull i bunnpanna.

Dette regnet jeg med var easy stuff, men den gang ei.

Det som er gjort et at alle skruene til panna er løsnet og panna er løs.

Men det er en liten plate som henger ned i front (motorfeste-brakett ) som henger i veien for å få ned bunnpanna.

For å få av denne braketten så har vi funnet ut at reimhjulene må av, fronten må av osv.

Hvordan kan jeg få ned bunnpanna?

Hvis noen av dere har byttet bunnpanne på denne maskinen, så hadde jeg satt pris på om dere kunne hjelpe meg litt med dette.

Mvh Ruben. :)

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå har du ett problem. Du må faktisk løfte motor litt for å få ut bunnpanne. :|

Det skal være den enkleste veien for å av bunnpannen.

Ikke sveisbart?

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå har du ett problem. Du må faktisk løfte motor litt for å få ut bunnpanne. :|

Det skal være den enkleste veien for å av bunnpannen.

Ikke sveisbart?

Fikk ned bunnpanna i dag. Det jeg måtte gjøre var å løfte motoren, og å senke traversen. Deretter måtte jeg av med strammehjulet til reima til AC-pumpa, og skru av den plata foran motoren (aka fremre motorfeste).

Fikk lirket ut bunnpanna da. Vi prøvde å sveise (se: sveiser som normalt ikke sveiser Alu), men det ble ikke tett. I morgen skal en annen sveiser få prøve seg.

Håper han får det til, for jeg mener en bunnpanne til disse motorene ligger på opp i mot 2'000kr.

Når han sveiset i dag fikk han til en forholdsvis Pen sveis, med god innsmelting osv, men ca 20sekunder etter han stoppet å sveise, så sprakk sveisen.

MERK!!!

Om du noen gang skal løsne på traversen for å gjøre dette, så ikke løsne på de bakerste skruene, for da trenger du forstillingskontroll. Du skal løsne på 6 skruer for å få ned traversen, 3 på hver side. da skal du klare å senke traversen ca 3-4 cm omtrent.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å varme hele bunnpannen før man sveiser, sveise, fortsette å varme. Kanskje det henger sammen da. Kan ikke så mye om aluminiom. Det er støpt(?), så kan vell være litt ekkelt å sveise på.

Edit: Bestiller du ny, så bestill orginalt.

Han jeg kjenner fikk en random bunnpanne som ligna, men ble bom.

Kan vell også være lurt å sveise en liten 5cm utenfor sprekken\hullet, så det binder seg ordentlig.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider