Marius Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 http://www.rb.no/romerike/article789332.ece Kjørte forøvrig akuratt denne bilen tidligere i sommer. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Mitt Honda-hjerte fikk seg en støkk når jeg måtte se på en S2000 i en slik tilstand... Huffamei! Det viktigste er at de involverte ikke døde, og at ting virker til å være stabilt.. Vel, en frontkollisjon i en cabriolet byr i de aller fleste tilfelle på seriøs skade eller dødsfall, men dette beviser vel kanskje hvilken kvalitet som ligger i Honda, og andre sportsbilmakere generellt... Når bilene bygges opp helt fra bunnen av, og ikke er en coupe-ripoff, så blir de ofte bunnsolide. Problemet er at biler som f.eks. Z3, BMW 3-er cabriolet og slike tilfelle deler utrolig mange komponenter og i den sistnevntes situasjon er faktisk en coupe med nettopp kuttet tak som ikke gir en like stabil og solid konstruksjon... Oh, well, kan tenke meg det er noen som føler seg ganske lucky idag! Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Uffameien..... Hva er det slags bil - Honda S2000??? (Ja - leste linken...) Han kan prise seg lykkelig at det gikk så bra som det gjorde. Honda Civic fra rundt 93 ble jo slaktet i bilpressen for elendig sikkerhet, så kanskje Honda våknet litt da? S 2000 har vel hele tiden vært sett på som en "sikker" bil - men i møte med store lastebiler så er nesten ingen bil sikker - og aller minst en cabriolet som ikke har B og C stolper som tar i mot trøkk høyt oppe på/fra siden. Han hadde nok englevakt i tillegg til en rimelig porsjon flaks. Jeg er enig i "S-2000" sitt innlegg om coupe-rip off og oppbygging av cabrioleter fra grunnen av. Selv har jeg en Supra Targa (twin-turbo) som veier 1705 kg og har hatt en akkurat maken bil uten Targa som kun veide 1540 kg. De 165 kg ene er forsterkninger. Knut. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 da snakker du englevakt. Honda har jo rykte på seg som trygg bil ja, men jeg var ikke klar over at den var så trygg. Men her er det nok en god del flaks også Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by S-2000 Når bilene bygges opp helt fra bunnen av, og ikke er en coupe-ripoff, så blir de ofte bunnsolide. Problemet er at biler som f.eks. Z3, BMW 3-er cabriolet og slike tilfelle deler utrolig mange komponenter og i den sistnevntes situasjon er faktisk en coupe med nettopp kuttet tak som ikke gir en like stabil og solid konstruksjon... hmm... 3 serie bmw er da rimelig sterke i konstruksjon osv... har sett en cab som har gått i et fjell i 120... vakke masse skade på den... 3 serie cab er forsterka så det holder... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 nå kom vel Z3 cab før Z3 coupe. Tullete å påstå at BMW er dårligere biler enn f.eks Toyota basert på en ulykke som dette. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 @ Bullit Jeg er fullstendig klar over at Z3 Coupe kom etter Z3'en (Roadster)... Men jeg vet ikke om du visste det eller ikke, men Z3'en er faktisk 85% 3-serie? ;) Er bare karosseri som er bygd om, ellers er motor og det meste ellers straight fra 3 serien... Z4'en vil derfor kunne endelig skilte med egen produksjon uten å være noen knock-off av hverken 3'er eller 5'er... Men det hele med BMW var et eksempel ettersom jeg synes BMW holder stor kvalitet selv jeg.. Men måtte ha et klart eksempel på bil som kommer fra Coupe/sedan og får taket kuttet av og låner deler fra andre biler... See? Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Vi er vel sikkert alle sammen enige om at BMW er skikkelige saker. Ofte når bilene blir testet i kollisjonstester, - så tester man alle bilene "likt" - dvs at de kjører dem "som på skinner" inn i en vegg, samme fart, samme vinkel, samme motstand. Så ser man på hvordan bilen ble etter smellen og så gir man poeng etter dette. Dette er jo en sammenligningstest for å se hvem som ramler av lasset og hvem som klarer seg på en akkurat SLIK krasj. Men, på veien så er det vel ingen biler som krasjer likt, og da vil "resultatet" bli ulikt i hvert enkelt tilfelle. - Denne Hondaen er vel ett eksempel på en bil som har fått veldig mye juling - fra alle kanter - helt "ulikt" opplegget fra en overvåket krasjtest - og allikavel bestått testen med glans. Selv om bilen er uigjenkjennelig, så har den absolutt beskyttet han som kjørte slik at han kom fra det med "mesteparten" i behold. Moderne karosserier er i dag konstruert for at trøkket skal forplante seg og at man dermed "bremser" bråstoppen. Spesielle soner skal gi etter, mens andre soner igjen skal ikke gi etter. Derfor blir det ofte store karosseriskader og folk kan gå ut av vraket og ringe Falken om de finner mobiltelefonen. Gamle svære amerikanske biler (store fullsizere) trenger nødvendigvis ikke å være noe sikrere enn en Honda S2000 - en amerikaner gir IKKE etter, så belastningen på de som sitter inni dem blir mye mye større. Det vil si mindre skader på bilen, - større personskader. En påkjørsel bakfra om du sitter i en stor amerikansk bil vil påføre deg mye større belastninger i nakken enn om du sitter i en mindre, moderne bil som blir "moset" helt inn til baksetet. Fordelen med stor bil er jo at det er mye større avstand fra der noen treffer bilen til stedet du sitter. Prøv å hold i et spett som treffer en stor stein mens noen slår med slegge på toppen av det... Det er vondt, det. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by S-2000 @ Bullit Jeg er fullstendig klar over at Z3 Coupe kom etter Z3'en (Roadster)... Men jeg vet ikke om du visste det eller ikke, men Z3'en er faktisk 85% 3-serie? ;) Er bare karosseri som er bygd om, ellers er motor og det meste ellers straight fra 3 serien... Z4'en vil derfor kunne endelig skilte med egen produksjon uten å være noen knock-off av hverken 3'er eller 5'er... Men det hele med BMW var et eksempel ettersom jeg synes BMW holder stor kvalitet selv jeg.. Men måtte ha et klart eksempel på bil som kommer fra Coupe/sedan og får taket kuttet av og låner deler fra andre biler... See? Å kalle Z3 for en ombygd 3-serie er vel litt drøyt! Greit at mye i understell og kraftoverføring er "likt", men slik er det snart over alt! Blir jo som å kalle en Audi TT for en ombygd Golf! At 85 % av Z3 er rett fra 3-serien kan ikke stemme, for karosseri, interiør o.s.v utgjør mer en 15 % av en bil! Og at Honda S2000 er noe tryggere enn Z3 tror jeg du får problemer med å bevise! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Jo, kanskje litt drøyt, men som nevnt ovenfor... Ønsker å illustrate et poeng... Brodern har hatt sin Hamann Z3 i over to år, og det er uten tvil en riktig go' bil... Jeg liker Z3'ene, og synes ofte termen "frisørbil" blir litt for drøy på tross at det er populært å kalle det slik. Men er det en ting som vi har funnet ut etter å mekket og fikset på bilen så er det at det er mer 3-serie komponenter i denne bilen, enn du faktisk aner. Anyways, jeg har ikke noen bevis. og ikke har jeg sagt at en S2000 er garantert sikrere enn en Z3. Men jeg har heller ikke sagt dette direkte, men jeg står for det jeg sier at biler som er konstruert fra bunn av vil ha mindre potentielle problemer enn "ported" biler i tilfelle som disse.... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by marius http://www.rb.no/romerike/article789332.ece Kjørte forøvrig akuratt denne bilen tidligere i sommer. Er det Hr. Moen sin S-2000 ? Som var på bilforumet's banetreff i sommer ? Bra det gikk greit med sjåføren da, var det eieren selv ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diZrupt0r Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 bra det gikk bra med alle involverte i denne ulykken. ulykken skjedde visstnok i forbindelse med en forbikjøring leste jeg.. noen andre som legger merke til de doble sperrelinjene på bildet? Siter 2011 VW Golf 1.6 TDI x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition" x - 1989 Saab 900 Turbo 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 En liten opplysning til Z3 diskusjonen. Z3 (E36/2) chassiet er bygd på E30 mens noe annet er E36, resten er en "egen bil". Kjipt med S2000 forresten, synd at en sånn deilig V-tec motor blei ødelagt. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Ja, det er jo det som er problemet når en har "sånne" biler og det var dobbel sperrelinje og 70 sone der han kjørte forbi. La ikke merke til det før det ble nevnt tidligere i tråden.... Bilen er vel ikke en gang i faresonen for å MULIGENS bli kondemnert.... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 "– Tilstanden er tilfredsstillende og stabil for både kvinnen og mannen. De har vært gjennom operasjoner, opplyste Jahren. " At ingen her har nevnt denne kvinnen som helt urettmessig har blitt dratt opp på operasjonsbordet, er for meg bemerkelsesverdigt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg