tjorven Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 (endret) deleted Endret Juni 20, 2010 av tjorven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 aldri tenkt over.. har lokket på høyre side på min, kan sjekke etterpå :P Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Er ikke det bare en standard logo da? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorven Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Vet ikke. Bare noe jeg har hørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Denne bilen har bensinlokket på høyre side. Om det er tilfeldig at det stemmer eller ei vet jeg ikke.. I volvoen så stemmer det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Stemmer ikke på f.eks. Honda Civic heller. En grei huskeregel, er derimot at bensinlokkets plassering avhenger av bilens produksjonsland. Er bilen opprinnelig venstrestyrt, er bensinlokket på høyre. Er bilen opprinnelig høyrestyrt (japanske biler f.eks.) er bensinlokket på venstre ;) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler. Biler som opprinnelig er venstrestyrte (slik vi har i norge), har lokket på høyre side. 1988 buick century - lokket på venstre side 1996 stratus - lokket på venstre side 1988 volvo 740 - lokket på venstre side Ingen av disse er vel egentlig påtenkt som høyrestyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Min bil (japs) har lokket på høyre side..... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Eldre tysk her, lokket på høyre side. Stemmer overens med ikonet på måleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorven Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Ser ut som at resonnementet blir følgende: Det stemmer for de som har høyrelokk, pga det antageligvis ikke finnes ikon med pumpeslange på venstre:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler. Nei, det er vel ingen fasit, snarere en pekepinn. Men du finner veldig mange eksempler som underbygger min påstand og.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler. Biler som opprinnelig er venstrestyrte (slik vi har i norge), har lokket på høyre side. Tull, tanklokket er der det høvde for bildesigneren å ha det, enkelt å greit. Kommer ann på tankens utforming, plassering i forhold til blant annet eksosanlegg og innredning i bagasje/varerom 1988 buick century - lokket på venstre side 1996 stratus - lokket på venstre side 1988 volvo 740 - lokket på venstre side Ingen av disse er vel egentlig påtenkt som høyrestyrt? Volvo 240 - lokket på høyre side. Toyota Hiace (Alle) - lokket på venstre side Toyota carinaII - lokket på venstre side Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Volvo Amazon - lokket bak! Forklar den du Eiriksmil. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-B_M_W- Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 haha Siter Litt teit at nicket mitt er bmw, da jeg har gått over til mercedes ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Haha, den var litt god da=P De bilene jeg har kjørt så har japsene hatt på venstre side og tyskerne på høyre side. Utover det vet jeg ikke om jeg har vært borti noen holdepunkter... Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg