roddis Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Avfettet og vasket bilen i går. Men sliter med å få vekk alt. Er en del "pels" igjen på nederste del av dørene. Hva kan brukes for å få vekk dette kjapt og greit? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Da bruker du clay, slik som denne: Riccardo Clay - 200,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk Er sikkert asfaltflekker, piggstøv osv som sitter fast på lakken. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Lakken er konservert, vet ikke om det vil ripe opp den hinna?Finnes det noe annet som løser dette opp? Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Du kan eventuelt prøve med Amazing roll off fra samme siden. Men hvis ikke avfettning fungerte, gjør kanskje ikke denne heller. Det sies at clay fjerner voks, men vet ikke med konservering. Er nok den eneste måten å fjerne det, når ikke avfettning fungerer. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Har du prøvd å spyle av det groveste på bilen og la den tørke, så sause den inn med avfetting da? Hvilken avfetting bruker du?? Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roddis Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Spylte av det verste først og sprayet på avfetting etterpå. Men brukte bare den som er på automaten i vaskehallen, er sikkert ikke noe bra. Etter det ble den vasket med Meguirs shampoo og ullhanske. Siter #04 ST220, loaded! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 prøv med prick bort, fåes på bilextra eller rett fra norsk prol. dette stoffet er utviklet av svensker, og er meget rå på å fjerne dritten uten å fjerne selaern eller voksen. Bryuker dette selv på transportern min som er hvit, og etter på føring lar jeg den virke et par min, så ser jeg svarte streker med rennede møkk nedover bilsiden. Spritbasert produkt så kan ligge i bilen uten å fryse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Spritbasert produkt Nuvel. Distillat (petroleum) vätebehandlade, lätta (alifatiska kolväten)60-100% Fra:http://www.macserien.com/SDB/Norska/Mac%20124%20Prickbort.pdf For all del; det funker:-) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Prickbort er bra:) Bruker det selv, fikk kjøpt en flaske på Statoil på Lilleaker utrolig nok. Dette er definitvt den beste avfettingen jeg har brukt. Mye bedre enn Biltema og vanlige bnsinstasjon avfetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Forresten tror jeg nok Clay er den beste løsningen for dørene dine. Blir veldig bra reultat, brukte det selvpå noen felger som hadde fått ligge litt for lenge uten å bli vasket. Fikk bort 99,5% av drtten. Så kan du jo heller legge på noe wax etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-B_M_W- Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Noe som fungerer veldig bra for felgrens er vaffal 'Alloy Wheel Clean Kit' fra Torshov. Kjøpte det i sommer og er meget fornøyd. Følger med pensel så du får gnidd middelet godt inn i kriker og kroker. Siter Litt teit at nicket mitt er bmw, da jeg har gått over til mercedes ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 prøv med prick bort, fåes på bilextra eller rett fra norsk prol.dette stoffet er utviklet av svensker, og er meget rå på å fjerne dritten uten å fjerne selaern eller voksen. Bryuker dette selv på transportern min som er hvit, og etter på føring lar jeg den virke et par min, så ser jeg svarte streker med rennede møkk nedover bilsiden. Spritbasert produkt så kan ligge i bilen uten å fryse Høres bra ut. Sikker på at det ikke tar poleringa? Har mye dritt nederst på dørene je også, sku prøvd detta her! Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Ikke missforstå meg når jeg sier:himmel og hav,har det noe og si at en avfetting tar voksen på nederste delen av bilen?Det tar 10-15 min og legge på ny og fjene den.Det er jo ikke snakk om hele bilen heller Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 Avfetting tar Polering!!!!!! men hvis det ikke går av så bruk vanlig avfetting. spray avfetting på bilen......så drar du/vasker med med svampen med avfetting.......så skyller du godt av=) ikke bruk no sånn skikkelig felgrens.....du vill vel slippe å lakere bilen=?:viske: Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Mild avfetting vil ikke fjerne voks/lakkforsegling men vil nok heller ikke fjerne alt av skit på bilen. Sterk avfetting tar gjerne voks/lakkforsegling og vil også fjerne mer skit fra bilen. Bruk sterk avfetting og legg på ny voks etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg