Datsun Diesel Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 kan det skje noe hvis jeg bytter fra mineralolje til syntetisk olje på ein gammal diesel eller for eksempel en 240d6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 kan det skje noe hvis jeg bytter fra mineralolje til syntetisk olje på ein gammal diesel eller for eksempel en 240d6 Ja, erru gæærn. På grunn av den lave friksjonen i den syntetiske olja kan motorturtallet øke ukontrollert helt opp til 30- kanskje 40 000 omdreininger. Motoren vil eksplodere som en splinthåndgranat og selve kjøretøyet vil slynges i bane rundt jorda. Innmari guffent sier de som har prøvd... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 helt sant! Onkelen min sin mintgrønne volvo 242dl har gått i bane rundt jorda siden 1981 pga akkurat dette! Den kommer sikkert ikke ned igjen før ozonlaget har blitt tynt nok til at den detter igjennom... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Sklle ikketru at dere var voksne folk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Du kan så si... Nei det går fint å bytte. Hvorfor skal du bytte egentlig? Til eldre motorer er det vel egentlig best med mineralolje. Siden syntetisk olje er tynn. Sjansen for ventiltikking på gamle motorer er større med mineralolje enn syntetisk, men du velger selv.. :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Ser at du begynner å skjønne trollingens edle kunst Datsun Diesel. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Siden syntetisk olje er tynn. Syntetisk olje er akkurat like tykk/tynn som mineralolje når de har samme SAE gradering. F.eks. en 10W-30 er som en SAE 30 olje ved 100C (viskositeten er fra 9,3 til 12,5 cSt) og tykkner iht. SAE 10W dvs. at en testmotor drar rundt ved -25C og at oljen er pumpbar ned til -30C. Dette gjelder uansett om oljen er syntetisk, mineral eller delsyntetisk. API Engine Oil Classifications For Service Fill Oils - SAE Viscosity Grades For Engine Oils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Ah da har jeg misforstått :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Sklle ikketru at dere var voksne folk. Voksne folk vil ikke sette lastebilgirkasse i bilene sine... Voksne folk søker på de 100 000 trådene som allerede finnes om syntetisk vs mineral... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.