melluh Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 ja - det er tatt opp før, og ja - det står mye nyttig der... men det kan være litt vrient å skille mellom fakta og synsing. har og en del av disse problemstillingene på vwaudiklubben, og oppdaterer her etterhvert. derfor kunne jeg tenke meg å lage en tråd (sticky etterhvert?!) som tar for seg det viktigste rundt dette. vurderer selv å gjøre dette, men det er ok å ha alle fakta på bordet før man tar avgjørelsen. for det første - ferdige kit. dette er jeg blitt anbefalt om man ikke er spesielt dreven på området. fås fra det store utland, men og i norge til priser fra 13-14k ink frakt og toll til 17-18k fra norsk importør. noen linker: http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...ory_Code=VVWTK Velkommen til Volksport! Norges Nr.1 på G-Lader til Polo, Golf, Corrado og Passat! www.Turbofun.no slike kit skal være bolt-on med alle nødvendige deler såvidt jeg kan forstå (tar de utgangspunkt i den orginale intercoolern) om ikke et slikt sett passer lommeboka gjelder det å kjøpe komponentene separat og lage litt selv. sålangt jeg kan lese meg frem til er det mange som mener ditt og datt, men det er ikke alltid like lett å skille tro fra fakta, så her håper ejg dere som VET kan komme med fasiten :hellothere: setter opp en liste med deler man trenger, så håper jeg man kan supplere, og fortelle hvor man får tak i delene etc. turbo - Turbo kan hentes fra en cossie eller saab som har en ok T3 orginalt. IC - bruk den orginale evt. som i mitt tilfelle bruke fra hoggerbiler etc. alt ettersom hva man har plass til. manifold - her har jeg ikke klart å lese meg frem til en konkret "modell" eller type, altså på hvilke biler man finner en som kan benyttes til dette formålet. NOEN SOM VET? chip - må/bør byttes. "Når det gjelder software funker ATP sin chip helt greit. Kun minimale forskjeller på den chippen og feks et vanlig SNS chip for 68mm ladehjul og kam, men er helt klart en hel del å hente på endring av tenningskurven. Tenker da på hvordan turboen spooler og kjørbarhet" sitert fra vwaudi-klubben. oljeslanger - tur og retur til turbo ihvertfall. noe mer? kan bruke oljetilførselsslangen til g-laderen til turbo også. trykkrør - tilpasses Downpipe - må lages pakninger og ymse - trenger litt diverse til manifold, turbo osv plugger - må ha andre - HVILKE? dyser - avhenger av hvor mye hester man vil hente ut til syvende og sist, men orginale holder til ca 1.1-1.2 bar. KORREKT? bunnpanne med oljeretur - kan bruke fra Golf 2 gtd, eller bruke en orginal og sveise inn en kobling til oljereturen. ellers spiller det ingen rolle om det er corrado, golf osv - eneste som skiller de er plassering av IC. dette er en begynnelse ihvertfall, så håper jeg dere kan bidra til å få en komplett oversikt over denne aktuelle konverteringen! og ja - teskje-metoden fungerer ihvertfall godt for meg :) thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Volksport har vel lagt ned/gått konk? Dyser/fpr, pleier å anbefale redtops med 3/3,5 bar fpr. Bedre å ha litt å gå på enn å presse 20 år gamle dyser max.... Plugger, orginale W6DP0 funker fint opp til 210-220 hk de, kjører du mye trykk kan det være greit med G40 plugger, W5DP0 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Volksport har vel lagt ned/gått konk? Dyser/fpr, pleier å anbefale redtops med 3/3,5 bar fpr. Bedre å ha litt å gå på enn å presse 20 år gamle dyser max.... Plugger, orginale W6DP0 funker fint opp til 210-220 hk de, kjører du mye trykk kan det være greit med G40 plugger, W5DP0 herlig,herlig! nettsiden dems er jo oppe å går, uten å gi uttrykk for å være nedlagt, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 kom med innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Litt gammel tråd men. Lurer på det med olje til turbo. Kan man bruke de som orginalt går til g-laderen? Tur å retur? eller er de ikke retur på den? Bunnpanne fra golf diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Litt gammel tråd men. Lurer på det med olje til turbo. Kan man bruke de som orginalt går til g-laderen? Tur å retur? eller er de ikke retur på den? Bunnpanne fra golf diesel? Blir såpass varmt bak der at tilførselsslangen til g-laderen ikke bør brukes, da den har innmat av plast Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Olje til g-laderen kommer jo fra toppen, har hørt att det er for lavt trykk for en turbo, stemmer dette? kaje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Nei det stemmer ikke. Jeg har ikke hatt noe problemer med det. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.