Gå til innhold

for siste gang - G60 turbokonvertering

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

ja - det er tatt opp før, og ja - det står mye nyttig der...

men det kan være litt vrient å skille mellom fakta og synsing.

har og en del av disse problemstillingene på vwaudiklubben, og oppdaterer her etterhvert.

 

derfor kunne jeg tenke meg å lage en tråd (sticky etterhvert?!) som tar for seg det viktigste rundt dette. vurderer selv å gjøre dette, men det er ok å ha alle fakta på bordet før man tar avgjørelsen.

 

for det første - ferdige kit. dette er jeg blitt anbefalt om man ikke er spesielt dreven på området. fås fra det store utland, men og i norge til priser fra 13-14k ink frakt og toll til 17-18k fra norsk importør. noen linker:

 

http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...ory_Code=VVWTK

 

Velkommen til Volksport! Norges Nr.1 på G-Lader til Polo, Golf, Corrado og Passat!

 

www.Turbofun.no

 

slike kit skal være bolt-on med alle nødvendige deler såvidt jeg kan forstå (tar de utgangspunkt i den orginale intercoolern)

 

om ikke et slikt sett passer lommeboka gjelder det å kjøpe komponentene separat og lage litt selv. sålangt jeg kan lese meg frem til er det mange som mener ditt og datt, men det er ikke alltid like lett å skille tro fra fakta, så her håper ejg dere som VET kan komme med fasiten :hellothere:

 

setter opp en liste med deler man trenger, så håper jeg man kan supplere, og fortelle hvor man får tak i delene etc.

 

turbo - Turbo kan hentes fra en cossie eller saab som har en ok T3 orginalt.

 

IC - bruk den orginale evt. som i mitt tilfelle bruke fra hoggerbiler etc. alt ettersom hva man har plass til.

 

manifold - her har jeg ikke klart å lese meg frem til en konkret "modell" eller type, altså på hvilke biler man finner en som kan benyttes til dette formålet. NOEN SOM VET?

 

chip - må/bør byttes. "Når det gjelder software funker ATP sin chip helt greit. Kun minimale forskjeller på den chippen og feks et vanlig SNS chip for 68mm ladehjul og kam, men er helt klart en hel del å hente på endring av tenningskurven. Tenker da på hvordan turboen spooler og kjørbarhet" sitert fra vwaudi-klubben.

 

oljeslanger - tur og retur til turbo ihvertfall. noe mer? kan bruke oljetilførselsslangen til g-laderen til turbo også.

 

trykkrør - tilpasses

 

Downpipe - må lages

 

pakninger og ymse - trenger litt diverse til manifold, turbo osv

 

plugger - må ha andre - HVILKE?

 

dyser - avhenger av hvor mye hester man vil hente ut til syvende og sist, men orginale holder til ca 1.1-1.2 bar. KORREKT?

 

bunnpanne med oljeretur - kan bruke fra Golf 2 gtd, eller bruke en orginal og sveise inn en kobling til oljereturen.

 

ellers spiller det ingen rolle om det er corrado, golf osv - eneste som skiller de er plassering av IC.

 

dette er en begynnelse ihvertfall, så håper jeg dere kan bidra til å få en komplett oversikt over denne aktuelle konverteringen! og ja - teskje-metoden fungerer ihvertfall godt for meg :)

 

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volksport har vel lagt ned/gått konk?

 

Dyser/fpr, pleier å anbefale redtops med 3/3,5 bar fpr. Bedre å ha litt å gå på enn å presse 20 år gamle dyser max....

 

Plugger, orginale W6DP0 funker fint opp til 210-220 hk de, kjører du mye trykk kan det være greit med G40 plugger, W5DP0

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volksport har vel lagt ned/gått konk?

 

Dyser/fpr, pleier å anbefale redtops med 3/3,5 bar fpr. Bedre å ha litt å gå på enn å presse 20 år gamle dyser max....

 

Plugger, orginale W6DP0 funker fint opp til 210-220 hk de, kjører du mye trykk kan det være greit med G40 plugger, W5DP0

 

herlig,herlig!

 

nettsiden dems er jo oppe å går, uten å gi uttrykk for å være nedlagt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Litt gammel tråd men.

 

Lurer på det med olje til turbo.

Kan man bruke de som orginalt går til g-laderen?

Tur å retur? eller er de ikke retur på den?

Bunnpanne fra golf diesel?

 

Blir såpass varmt bak der at tilførselsslangen til g-laderen ikke bør brukes, da den har innmat av plast

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår