Gå til innhold

Dobbelt oppsett for innsprøytning?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lurte på hvor lett det lar seg gjøre å ha to oppsett på en innsprøytningsmotor..

 

Planen var å kunne velge fra en enkel vippebryter mellom økonomi og race.

 

Finnes det moduler/chiper som har denne muligheten innebygget eller må jeg fram med to seperate ecu/kontrollenheter?

 

Planen var å gå til innkjøp av en LS1 eller tilsvarende, deretter lage to programmer for den. En nedtrimmet versjon som vil gjøre bilen mer brukervennlig og en lettere trimmet.

 

Bilen veier bare 1200kg så det skal ikke så mye til. Har også en samboer som ikke bør boltre seg med for mye guffe :)

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På turbo bil er dette esay match men på sugemotor har du fint lite du kan justere da tenning og bensin men er ikke mye og tjene på og dra ned tenninga da bruker den jo bare mere.

 

Hvis ikke du skal ha en mapp for race fuel/E85 og en for 95 da?

 

Men skal du vesentlig endre effekten på en sugemotor ja da må du ha to luft spjell og kople ut det ene ala gammle ZR1 på tidlig 90tall.

 

Selv hadde jeg heller valgt ikke den villeste kammen og dermed fått en mye mere lettkjørt bil.

 

LS1 tja må du glo på LS1tech.com og se hvem av spruta som har denne muligheten.

 

Hvis ikke du har grise sinna LS1 type 500+hk er ikke dette no problem.

Mitt leketøy med LS1 og ca400hk (ikke bremsa etter mapping) og 1250kg er lettkjørt så kona kjører også den.

 

Lykke til

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen side av saken er jo at bilen min ble godkjent med et motorbytte en gang i tiden. I vognkortet står det 350 ccm og 170 hk.

 

Så motorstørrelsen er ikke et problem, men om den plutselig yter 350 hk istedenfor de godkjente 170, har jeg et forklaringsproblem :)

 

Men på en sugemotor så er det ikke så mye en kan gjøre med problemet antagligvis?

 

Selv ikke om jeg bygger eget sprut av et eller annet slag?

 

Tror det blir vanskelig å godkjenne bilen for noe mer enn 220hk, men hadde vel egentlig lyst å slippe det også.. Liker ikke maktene som vurderer endringene på bilene våre i dag :)

 

 

Andre innspill på løsninger? Kan en kompressor f.eks. strupe liksågodt som mate ved en enkel håndvending?

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår