Gå til innhold

Mekanisk forskjell på SB

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en -79 chevrolet 350 med TH350 kasse.

 

Hvilke årsmodeller av SB passer rett på girkasse og motorfester?

 

Kan det deles inn i årsmodeller?

 

Eventuelt, finnes det en god side som forklarer de forskjellige mekaniske "interfacene" for smallblock v8?

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan jeg da altså få en LS1 til å passe rett på girkasse og motorfester jeg har i dag?

 

Kan jeg få en th700 til å passe rett på aksling og motor jeg har i dag? Må også tenke lengde på kassen iforhold til modifikasjon på akslingen

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg da altså få en LS1 til å passe rett på girkasse og motorfester jeg har i dag?

 

Kan jeg få en th700 til å passe rett på aksling og motor jeg har i dag? Må også tenke lengde på kassen iforhold til modifikasjon på akslingen

Her er litt lesestoff for deg: Bowtie Overdrives

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-56 6 trinns manuelle gearkasser fra LSx motorer går ihvertfall ikke på eldre small blocks.

 

Man må bruke T56 kasser som har stått på LT-1 motorene og det er visstnok ikke boltmønsteret som er hovedproblemet men ut/inngående aksel.

 

T56 gearkasser fra LT-1 motorene går direkte på eldre smallblock typer nyere enn 1987 (one piece rear main seal) uten endring i det hele tatt. Smallblocks eldre enn 1987 går greit de også, men da må man bytte svinghjul pga annen boltsirkel i enden av veiva på two piece rear main seal motorer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 4L60E "LSx style bellhousing" har identisk boltsirkel til et clutchhus fra en -67 manuell kasse. Forskjellen er at LSx boltsirkel har en bolt helt på toppen og at det ikke er løst deksel under converter men er en del av hele bellhousingen.

 

Så det er i allefall mulig å bolte dette sammen men modifisering av flexplate etc. kommer man ikke utenom. Hvordan dette er med T56 og clutch skal ikke jeg uttale meg om.

 

Steinar på Bluesmobil og flere med han vet sikkert svar på detta

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår