Kveite Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Har en -79 chevrolet 350 med TH350 kasse. Hvilke årsmodeller av SB passer rett på girkasse og motorfester? Kan det deles inn i årsmodeller? Eventuelt, finnes det en god side som forklarer de forskjellige mekaniske "interfacene" for smallblock v8? Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Et kjapt søk her gir jo mye info Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Kan jeg da altså få en LS1 til å passe rett på girkasse og motorfester jeg har i dag? Kan jeg få en th700 til å passe rett på aksling og motor jeg har i dag? Må også tenke lengde på kassen iforhold til modifikasjon på akslingen Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Kan jeg da altså få en LS1 til å passe rett på girkasse og motorfester jeg har i dag? Kan jeg få en th700 til å passe rett på aksling og motor jeg har i dag? Må også tenke lengde på kassen iforhold til modifikasjon på akslingen Her er litt lesestoff for deg: Bowtie Overdrives Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 LSx type boltsirkel passer på en vanlig smallblock og omvendt Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 T-56 6 trinns manuelle gearkasser fra LSx motorer går ihvertfall ikke på eldre small blocks. Man må bruke T56 kasser som har stått på LT-1 motorene og det er visstnok ikke boltmønsteret som er hovedproblemet men ut/inngående aksel. T56 gearkasser fra LT-1 motorene går direkte på eldre smallblock typer nyere enn 1987 (one piece rear main seal) uten endring i det hele tatt. Smallblocks eldre enn 1987 går greit de også, men da må man bytte svinghjul pga annen boltsirkel i enden av veiva på two piece rear main seal motorer. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 snakk med bluesmobil på fauske: 75 64 44 54, han er jævla dyktig Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 2001 4L60E "LSx style bellhousing" har identisk boltsirkel til et clutchhus fra en -67 manuell kasse. Forskjellen er at LSx boltsirkel har en bolt helt på toppen og at det ikke er løst deksel under converter men er en del av hele bellhousingen. Så det er i allefall mulig å bolte dette sammen men modifisering av flexplate etc. kommer man ikke utenom. Hvordan dette er med T56 og clutch skal ikke jeg uttale meg om. Steinar på Bluesmobil og flere med han vet sikkert svar på detta Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 2002 T56/MM6 kasse en kompis av meg har: http://www.v8power.net/jarle/images/novals1motor2.jpg Man ser tydelig endringen av boltmønsteret på den. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.