Gå til innhold

Senkesett?

Ranger emnet

Colour Concept

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet i teknisk kontroll og fyren lurte på om bil var senket, jeg kunne ikke lyge for bak meg stod en annen Golf som så ut som en Offroad utgave ved siden av min. Selfølgelig har duden jeg kjøpte bilen hos "mistet" paprirene på senkesettet som er montert. Så det ble mangellapp på fjærer og dekk, enda det var de dekkene som bilen er typegodkjent med 195/50 15. (Vinterdekk). Så nå må jeg kjøpe nye fjærer, og når jeg først må bytte tar jeg demperene også. Har noen erfaringer med autospar sine sett? og finnes det noen andre rimelige sett som er bra?

3850217_5_0_dscf0056.jpg3850217_2_0_dscf0053.jpg

Noen etterlyste bilder av Golfen, og ja det er vinterhjulene som står på. Sommer bruker den Azev A 17" med 4 lag svart isolasjonstape

Golf III Colour Concept Cab

Ford Mondeo Ghia

x-Golfen Rolf

x-Mazda 323

x-Ford Sierra is

x-Chevy Van G-20 360 police

x-opel Manta 2,0 sr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har ikke erfaringer med autospar sine sett, men prisen må vell si noe om kvaliteten, men vet du hvilke produsent som har levert de fjørene? Det er nok mulig å få tak i nye papirer, finn ut produsenten og så leser du av nr på fjørene så får du papirer på de.....

visst du ikke har bestem deg for å kjøpe alt nytt...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det lett å skifte? Må man ha spesialverktøy for det? syntes jeg har lest noe om en spesialgreie for støtdemperne?

Når jeg skal bytte skal jeg ta mange bilder å lage en HOW TO side på nettet.

Golf III Colour Concept Cab

Ford Mondeo Ghia

x-Golfen Rolf

x-Mazda 323

x-Ford Sierra is

x-Chevy Van G-20 360 police

x-opel Manta 2,0 sr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Colour Concept

men er det lett å skifte? Må man ha spesialverktøy for det? syntes jeg har lest noe om en spesialgreie for støtdemperne?

Når jeg skal bytte skal jeg ta mange bilder å lage en HOW TO side på nettet.

Med dette spesialverktøyet gjør det saken mye lettere, men er ikke umulig for den grunn, treng bare litt oppfinnsomhet og litt verktøy tilgjengelig...

Eneste som er problemet er at du må ha en pipe som er stor nok plass til i midten til at du får en un-bracko bits el nøkkel inni den samtidig som du holder pipen igjen med en tang og skrur meg un-brackoen eller omvendt......

også må du når du skal ha av selve fjæren en spis nebbtang til å løsne øverste skåle somfjæren ligger ...

noe mer?

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje være greit med fjærklemmer også, så en slipper å få fjæra i hundre å ørten midt i magan.. Du må også flytte over noen deler fra den gamledemperen, gummi ol. VIKTIG!

Du får også løsna å stramma mutteren på framdelene uten noe stor fantasi, bruk mutter trekker! Funker som gull!

1303`n lekker ikke olje, den markerer sitt revir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Med dette spesialverktøyet gjør det saken mye lettere, men er ikke umulig for den grunn, treng bare litt oppfinnsomhet og litt verktøy tilgjengelig...

Eneste som er problemet er at du må ha en pipe som er stor nok plass til i midten til at du får en un-bracko bits el nøkkel inni den samtidig som du holder pipen igjen med en tang og skrur meg un-brackoen eller omvendt......

også må du når du skal ha av selve fjæren en spis nebbtang til å løsne øverste skåle somfjæren ligger ...

noe mer?

mvh

Hehe.... Dette vet du alt om ;)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har Autospar sitt 40/40 sett på Golfen min! Er veldig stivt, men det liker ivertfall jeg, har hatt det nå i 7mnd å ingen problemer sålangt. Eneste problemet har vært subbing, men det kommer av at jeg har brukt 215/40-16 på dekk. Man får selvsagt hva man betaler for, men tror at settene til Autospar klarer seg godt, så lenge du ikke skal kjøre rally e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider