Gå til innhold

Rød med hvite striper

Ranger emnet

grenadiers

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg er i ferd med å føye meg inn i rekkene av Mini-eiere.

Jeg bor i Geneve, og skal kjøpe en bil her som jeg siden skal ta hjem.

Har noen spørsmål som jeg håper noen av dere mer erfarne kan hjelpe meg med:

- Jeg er usikker på hvilket utstyr og farger som er smartest å kjøpe med tanke på restverdi den dagen jeg skal selge bilen i Norge.

Har kommet over en meget pen 2002 Cooper. Den er rød, med hvitt tak, hvite striper på panseret, hvite felger og speil.

Er rød/hvit en populær fargekombinasjon, eller vil den bli sett på som "sær" når jeg en gang skal selge?

- Bilen har gått 113.000 km. Har nettopp hatt service. Burde jeg betale mer og kjøpe en bil som har gått kortere, eller ikke 113.000 så ille for en cooper?

- Bilen har ikke air condition. Hvor mye vil dere si det trekker ned? Har de fleste Cooper A/C, slik at denne vil skille seg negativt ut?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal kjøpe deg en mini, så ville jeg selv gått for en mini som har gått kortere, og i tillegg synes jeg personlig at klima er viktig. Jeg ville også valgt en med xenon, og om ikke helskinn, så hvertfall delskinn.

Fargemessig tror jeg ikke rød mini er så vanskelig å selge, den skiller seg jo veldig ut:) Kjedeligste fargen(synes jeg) er sølv, for mini er en bil som skal skille seg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er mye enig med Ingrid. Synes 113k var litt mye.

Jeg hadde hvertfall vært litt skeptisk.

Jeg hadde aldri kjøpt en bil uten A/C, sentrallås (helst fjernstyrt), skinn eller delskinn.

Ting som gjerne gjør bilen letter å selge er: regnsensor, ryggesensor, multifunksjonsratt, xenon, panorama soltak og noen fete felger.

Rød mini er nok lett å selge. Fin konebil.

Har du pengene, ville jeg kjøpt en Cooper S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er behovet ditt? Ønsker du HK så er Cooper S klart vinneren, men dersom du er på utkikk etter look, design etc. så kjør på med Cooper som for øverig er en rå bil. Jeg syns at en 2002 Cooper som har kjørt 113 ikke er nok value for money. Ville heller ha satset på 2004 Cooper som har kjørt mindre, med mer utstyr. Det som er must er følgende; panorama, skinn, helst full klima ikke vanlig AC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider