Gå til innhold

Kjøpe delebil fra utlandet.

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mx3 som jeg gjerne vil prøve å få i orden.

Det er en del småting som må fikses på den (Lykter, Eksos, Brytere osv.)

Motoren er heller ikke helt frisk.

Derfor tenkte jeg at det beste og billigste ville vært å prøve å få tak i en bil i god stand (motor og de viktigste delene) fra utlandet, og så ta den inn i landet som delebil, for så å flytte over det meste fra den bilen.

Tid finner jeg alltid, og gjør heller masse arbeid selv, enn å betale dyrt for det. (å holde på med bil er jo bare kos)

Spørsmålet er hvilket land, og hvordan jeg lettest finner en bil i god stand, og hvordan jeg billigst mulig får den inn i Norge.

Det er jeg ute etter er:

Helst rød farge, men ikke et must.

1,8l V6

Så lav km stand som mulig.

Det nye interiøret http://www.mx-3.com/interior/dash94-98-01.jpg

AC/Klima (har ikke dette i min bil, men om mulighetene for å installere det i den er der, vil jeg kjøpe med AC om det ikke er slik at man kan få en bil uten AC for mye mindre)

Tips til frakt/hente muligheter, land, nettsider jeg kan søke på osv mottas med stoooor takk..

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

England, problemet da blir framlysene.Ta ferje fra Stavanger, Bergen etc og hent selv.

Problemet blir vel også at interiøret også blir motsatt vei, og som du sier lyktene.. Så england blir nok ikke aktuelt. Men takk for tips.

Noen andre?? Er Tyskland billig i forhold til andre land i europa?

Og hvilke sier på nettet kan man søke på biler i Tyskland (bortsett fra mobile.de og ebay.de)??

EDIT: Fant en liste med mange sider nå..

Men tips til andre land og/eller transport/frakt muligheter mottas fortsatt med stor takk..

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider