Gå til innhold

hk grense

Ranger emnet


beemerfanatic

Anbefalte innlegg

er det noen grense for hva man kan trimme bilen til uten å registrere det?

tenker på til eks. turbo kit som er bolt on. ser det er en del sett å få kjøpt til rundt 10k som bare er å sette på. er vel ikke så mange hestene det gir men..

må dette inn å godkjennes?

 

mvh

 

Jeg har ærlig talt ikke peiling. Normalt sett er Statens vegvesen temmelig opptatt av å ta seg betalt for å kontrollere og evt godkjenne enhver endring. Jeg har imidlertid sett det nevnt her tidligere at man kan endre ytelsene med 10 % før det må godkjennes. Jeg aner ikke om dette stemmer.

 

Det enkleste og sikreste, i dette tilfellet som i de fleste andre, er å ringe Statens vegvesen og spørre.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt ikke peiling. Normalt sett er Statens vegvesen temmelig opptatt av å ta seg betalt for å kontrollere og evt godkjenne enhver endring. Jeg har imidlertid sett det nevnt her tidligere at man kan endre ytelsene med 10 % før det må godkjennes. Jeg aner ikke om dette stemmer.

 

Det enkleste og sikreste, i dette tilfellet som i de fleste andre, er å ringe Statens vegvesen og spørre.

 

mener også jeg har hørt det med 10% greiene men.. ja,men tenkte jeg fikk noen svar her så jeg slapp å sitte i kø i tlf:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg byttet forgasser og innsug på bilen, så det er litt mer hester enn originalt. Ikke faen om jeg har tenkt å betale mer avgifter. Heldigvis lever vi i ett land hvor amerikanske biler ikke er biltilsynets/politiets spesialitet. Har kjørt uten potte, strake rør, i ett helt år nå, uten att politiet har sagt noe hehe. Fordi de vet ikke hva som er standard...

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom biltilsynet for ca ett år siden, tenkte at siden min daverende bil var over 10 år så ble ikke de noe problem med avgifter uansett, så jeg kunne like gjerne få registrert at bilen hadde litt mer hk enn originalt.

 

Men da jeg kom til biltilsynet å spurte hva som skulle til for å få dette godkjent å registrert i vognkort, så var der ingen som kunne svare meg på noen ting, det virket egentli som om damene bak skranken ikke fårsto at jeg skulle gjøre noe med bilen i det hele tatt.

 

Etter at ingen kunne svare meg sa jeg bare at da regner jeg me at jeg kan gjøre det jeg vil me bilen da. Det var ingen som protesterte, og ingen som hadde noen komentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom biltilsynet for ca ett år siden, tenkte at siden min daverende bil var over 10 år så ble ikke de noe problem med avgifter uansett, så jeg kunne like gjerne få registrert at bilen hadde litt mer hk enn originalt.

 

Men da jeg kom til biltilsynet å spurte hva som skulle til for å få dette godkjent å registrert i vognkort, så var der ingen som kunne svare meg på noen ting, det virket egentli som om damene bak skranken ikke fårsto at jeg skulle gjøre noe med bilen i det hele tatt.

 

Etter at ingen kunne svare meg sa jeg bare at da regner jeg me at jeg kan gjøre det jeg vil me bilen da. Det var ingen som protesterte, og ingen som hadde noen komentar.

 

 

jeg har hatt samme erfaringene :P spurte om de kunne sjekke ett ramme nr for meg. og de virket som de ikke helt visste hva det var. etter 30 minutter ga jeg opp å prøve å forklare for hu dama hva det var. utrolig at de ikke har peiling på tingene de skal holde styr på.

 

prøvde senere å ringe opp for å bestille visnings time. og jeg møtte dessverre på samma dama som trodde jeg ville ha EU kontroll!!:chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må det inn å godkjennes selv ombilen er over 10 år gammel?

 

Ja, men hvis bilen har vært i Norge i 10 år slipper du å betale avgift for det, i og med at bruksfradraget etter 10 år er på 100 %. Om det med 10 % stemmer, altså at du slipper å vise bilen hvis du trimmer mindre enn 10 %, vet jeg dessverre ikke. :)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10% regelen er ikke slik at du kan trimme opp 10%. Regelen er der for å dekke naturlig variasjon fra motor til motor.

 

Trimmer du bil nyere enn 1989 må du i verste fall ha full utslippstest, og da snakker vi ikke om å sjekke CO....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår