Gå til innhold

Programmere / Feil på sentrallåsen

Ranger emnet

erti

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt feil på displayet til 'kjørecomputeren' i min octavia'2003 4x4 tdi, tok sikringen (nr 15) det resatte displayet ok..

men..

da sluttet sentrallåsen å virke (og den er ikke listet opp på den sikringskursen heller... :-( )

Nå er status slik at fjernstyringa til sentrallåsen åpner alt bortsett fra førerdør, det samme ved låsing. Alt bortsett fra førerdør.

Ved nøkkel i lås på førerdøra åpnes alt og lukkes alt.

Er det noe programmeringstriks eller noe som kan gjøre dette?

noe sånn.. hold 'åpne' inne i et minutt mens nøkkelen står i døra, så vri for å åpne eller noe...?

*hehe.. ser jeg må endre avatar nå ja...*

^Erti^

www.harlekin.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Må teste den prosedyren ja..

Det eneste rare er at fjernstyringa virker på alle andre dører enn førerdøra, det samme med knappen på førerdøra, låser opp og igjen alle bortsett fra førerdøra selv..

Vindusheis fungerer helt fint fra førerdøra til alle 4 vinduene..

Så det er strøm, men det kan selvsagt være noe mekanisk.. vakumting eller noe, det er bare så merkelig at det skulle skje i samme sekund som jeg byttet den ene sikringen.. (nr 15..)

^Erti^

www.harlekin.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da her jeg hatt skodaen inne på motorsenteret i ski, og etter at de prøvde å bytte låskassa, så kom de fram til at det er en feil i ledningsnettet, sannsynligvis i førerdøra. De skal feilsøke neste gang jeg skal inn med bilen. Så det mest logiske er at det har irra litt på noen kabler ett eller annet sted.

Så da er min feil under utbedring! Hatt noe hell du erti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk fått ett lite tips til når det gjelder feil på sentrallås. I bagasjerommet så er det ett rom på hver side, og i det venstre rommet så ligger kontaktstikkene til sentrallåsen. Der kan det lett bli litt fuktig, og da blir det fort irr akkurat der. Det er som oftest der feilen pleier å ligge når det er feil på lås. Ett tips der kan være og lodde sammen kablene, og få tettet skjøtepunktet med krympestrømpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sånn! Da fungerer sentrallåsen min optimalt igjen, etter lang venting! De byttet ledningsnettet og styreenheten til sentrallåsen!

Og siden bilen min er under 5 år gammel, så kostet det meg bensina jeg brukte ut til verksted! Reklamsjon ifølge kjøpslov er en fin ting! Du da Erti? Fått fiksa din? Og evt, hva var galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider