karljoh Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Om du har en høytaler med rms 300watt å peak/max 600watt hva er da best å kjøpe av en forsterker på 300watt rms å peak/max 600watt, eller er det best å kjøpe en forsterker med 600watt rms? Om jeg kjøper en forsterker med 600watt rms bettyr det at jeg for max ut av den hele tiden, eller er det fare for å sprenge den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Du skal svi av veldig mange kroner og bruke det veldig ekstremt får å knekke et element med for mye watt. No such thing as too much power. Blir som å få formye penger... Du brueker jo stort sett bare det du trenger alikevell. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Hvor mye sterkere forsterker kan du kjøpe da? Det må jo finnes en grense ett sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Det vil jeg også tro. Om du har en høytaler på f.eks 30watt rms, å en forsterker på 12000watt rms, så vil det vel sikkert skje ting.. Er i hvertfall logisk i mitt hode.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Det vil jeg også tro. Om du har en høytaler på f.eks 30watt rms, å en forsterker på 12000watt rms, så vil det vel sikkert skje ting.. Er i hvertfall logisk i mitt hode.. Hvis du har møkk i øra, så kan du fint ta livet av de høyttalerene da ja, men da låter det dritt før det skjer... Det er mye lettere å ta livet av en 500watt høyttaler, med en 30watt forsterker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karljoh Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Å den opptimale forsterkeren til en høytaler på 300watt å peak/max 600watt ville være hvor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Den dyreste du har råd til.:D Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henning- Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 hm, må komme med et lite innslag her... Det er 100 ganger så stor sjangs for at du knekker elementet med en liten billig forsterker som yter kanskje 1x300watt rms, i forhold til en forsterker til en 7-8000,- eller mer som yter oppimot 2000Wrms... men nå skal ikke folk se seg blind på watt...!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 går utifra det er vanlige høytallere får og ha i dører eller lignende det er snakk om? og det er 4ohms impedans så har jo cadence denne: Cadence ZRS-3002 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg