Turbomax Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Bruker å variere på 95 og 98 oktan, Er d noe fasit svar på hva en 940 turbo skal kjøres på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Det logiske er jo 98.. Høyere oktan. Jo høyere oktan, jo bedre trives turbomotoren.. Slipper tenningsbank osv da. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 940 Turbo er beregnet å gå på -95 okt. Kjører selv 95+trimchip uten problem. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Hm.. Kan hende den er beregnet for det ja, men er jo "best" å kjøre høyere oktan. Mye mindre sjans for tenningsbank om man justerer litt på trykket. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Bruker å variere på 95 og 98 oktan, Er d noe fasit svar på hva en 940 turbo skal kjøres på? Originalt skal den ha 95. Men jeg måtte over på 98 etter montering av chip (Vikingchip) og økt laddetrykk (0.8) for å unngå tenningsbank. Men jo høyere oktan jo mer motstår bensinen ukontrollert forbrenning og desto mer kan motoren komprimere den uten ufrivillig antenning. Men 95 er vel kanskje litt billigere (ihvertfall i nord norge) og er vel egentlig ingen grunn til å gå over på 98 hvis du ikke har tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Jeg lader 0,8bar og kjører med Viking Ecomax chip. Aldri opplevd tenningsbank på 95. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Jeg har chip (ikke sikker på hvilken, tror det er bsr eller no) og kjører på rundt 0.9 bar... Sleit skikkelig med tenningsbank... Bytta til en V-kam som er noe freskere en orginal kammen som gjør at den dynamiske komprisjonen blir mindre. Ble litt mindre tenningsbank, men fortsatt bektraktelig... Begynte å fylle 99 shell v-power, forsvant med engang... Når du begynner å kjøre på såpass høyt trykk så er det bare å hive seg over på 98/99... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 kjører blyfri 95 jeg. på 1.2 - 1.3 i ladetrykk uten problem. Det er med vikingchip. Hadde problemmer i starten. men fant ut at det var pyseventilen sinn skyld Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 kjører blyfri 95 jeg. på 1.2 - 1.3 i ladetrykk uten problem. Det er med vikingchip. Hadde problemmer i starten. men fant ut at det var pyseventilen sinn skyld Pyseventilen sinn skyld, hvordan fiksa du på dette da? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Tester ut 15% e85 og 85% bf95 nå. Skal i teorien gi 96.5 oktan. Kjører uten tenningsbank med 0.9 i trykk på en b230fk BSR-bensinchip og original tenning (gullboks). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 men jeg bare lurer...er det ikke bankesensor på B230FT/FK motora??? dem skal vell kutte tenninga hvis det oppdages banking?? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 stemmer det, men tar ofte littegranne tid før den reagerer, somregel går en jo av gassen så fort en enser banken, men om du vil/tør kan du jo bare klemme flatt, så vil den med sundt fornuftig trykk roe ned tenninga selv.. og dette med 98/95, er jo ikke snakk om mange kronen i forskjell på full tank, har minimalt å si for taska! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.