Lompe Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Har en chevy som blottlegger en del ramme om dagen. Tenkte da jeg kunne smøre på noe så denne ble finere og mindre utsatt for rust. Hva bør jeg legge på og hvordan forarbeid? Har ikke mulighet til sandblåsing. Takk for hjelpa=) Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 gå over med vinkelsliper med pusserondell til det blir blankt. så maler do den med owatrol/arcanol. Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 alrigth.. det er bedre saker enn Brunox? Har hørt noen si det er greit å male med også. Men owatrol er kansje et bedre alternativ?! Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 skal jeg male noe over owatrolen? Går fint å bare male over med noe lakk der? Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Er ikke sikker på hvordan det er med all slags lakk... Men det står bakpå boksen. Finnes vell flere typer Owatrol... Finnes vell en type grunning og em type penetrerende olje, og kanskje mer? trooor jeg... Ville hatt noe lakk oppå, også tectyl... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Lurer på om jeg prøver den penetrerende olja, så male over med sort lakk..benga holder vel der? Så sprøyte tectyl over.. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 penetrerende olje også Acanol over(heter vell Benga primer nå?) Så tectyl... tror det går, spørs jo hvor nøye du tar det... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Slipe reint, syregrunning og en god chassilakk(eastwood chassilakk fra gasolin.no f.eks) og eventuelt tectyl til slutt hvis det er en bruksbil det er snakk om. arcanol kan være et alternativ til chassilakken, tynne den ut å legge mange strøk. Blir et kjempefint resultat + at den kryper godt inn over alt. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Sandblåse eller slipe rent.. Også hva med å bruke epoksy grunning? Så blir det hvert fall helt tett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Brunox først, deretter ett par strøk arcanol over. Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg