Phantom3D Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Motoren lager pottesmell i nedoverbakke.. Puffer litt og en sjelden gang smeller det skikkelig! Bilen "triller" også meget ujevnt, og har en tendens til å stoppe på tomgang også. Motoren virker mye bedre når den er kald en varm. Noen tips til hva dette kan være? Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Har ikkje tips, men du kan fortella kva slags bil du har, og kva slags motor du har. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 er på Suzuki Sj'n min. 1.3 forgasser. Bruker ikke mye bensin eller andre ting.. Synes problemet er merkelig! Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 SØK!!! Har NETTOPP vært en tråd om dette EDIT: Hvis du har søkt og ikke funnet, http://www.bilforumet.no/teknisk/190277-ford-sierra-feiltenning-i-nedoverbakke.html Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro355 Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Motoren lager pottesmell i nedoverbakke.. Puffer litt og en sjelden gang smeller det skikkelig! Bilen "triller" også meget ujevnt, og har en tendens til å stoppe på tomgang også. Motoren virker mye bedre når den er kald en varm. Noen tips til hva dette kan være? Sjekk tenningstidspunkt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 SØK!!! Har NETTOPP vært en tråd om dette EDIT: Hvis du har søkt og ikke funnet, http://www.bilforumet.no/teknisk/190277-ford-sierra-feiltenning-i-nedoverbakke.html Søkte, men fant den ikke først.. må ha oversett den. Takker. Skal sjekke tenningen også.. den hoppet litt når man slipper gassen. Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Hvis du ikke har manuell choke på forgasseren din vil jeg tro at denne henger og gjør at motoren blir litt sur når den blir varm. Har du merket at motoren soter ned og at tennpluggene blir svartere enn vanlig? Da er dette nesten bankers... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Detta kan kanskje være pluggene da? har ikke bytta dem nei.. Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hvis du ikke har manuell choke på forgasseren din vil jeg tro at denne henger og gjør at motoren blir litt sur når den blir varm.Har du merket at motoren soter ned og at tennpluggene blir svartere enn vanlig? Da er dette nesten bankers... Har bytta plugger nå, og de var ganske sota ja. Men choken ser ut til å virke helt fint. Åpner seg gradevis og er helt åpen når bilen er varm.. Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Flottørnål... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.