Gå til innhold

Problem Volvo 240 1993

Ranger emnet

240RT

Anbefalte innlegg

Hei!

Plages noen ganger med min Volvo 240,1993 modell.alt med motor og motorstyring er orginalt.

Har nå flere ganger blitt for at den har stoppet mens jeg har kjørt.Det rare er at om jeg da lar den stå 20-30 min. starter den med en gang.

Har også blitt for at den ikke vil starte et par ganger,men også her;lar jeg den stå 20-30 min,starter den momentant!

Noen som har opplevd det samme,eller har noen gode tips?

Litt irriterende å ikke ha bil man kan stole på.

På forhånd takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hørtes ut som en "rar feil"

virker jo som at noe går varmt åsså kutter d.. vet jo dette kan skje med pc'er så sikkert mulig at d kan skje med elektronikken i bil... når dn ikke starter, så sjekker du om du får gnist.. så finner du ut om d har med bensin eller tenning å jøre:) gjør d først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser Lambda-sond lampa i dashbordet ditt, rett før den stopper?

Under hanskerommet oppunder dashen der har du et bensinpumperelè.. dette er mest sannsynlig hvitt.

sjekk selv/ få noen til å se om det er helt (åpne plastikkdekselet og se om det er sprekker i loddinga)

kan være dette som er kaputt..

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I krystallkulen min ser jeg at det enten er hoved/system/bensin releet som har tatt kvelden, eller så er svinghjulsgiveren tatt kvelden.

Når bilen stopper, dukk under på førersiden og vri nøkkelen fra 0 til II, hører du summing fra pumpen så er releet i orden.

Sjekk også feilkoder. Er svinghjulsgiveren på tur ut, så vil det bli registrert feilkoder for manglende signal fra den.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg byttet plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk, men hadde fortsatt samme problemet. Deretter sjekket jeg feilkoder på den lille boksen som står bak coilen. På 2 programmet fikk jeg 2-1-2 som er luftmasse måleren, eller noe sånt. Da jeg koblet ut kontakten til luftmassemåleren gikk bilen fint igjen uten av og stoppe. Så da er det vel bare og bytte eller reparere den delen.

Endret av bks240volvo
Sjekket feilkode

2.3 Volvo 240 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider