Gå til innhold

Hjelp ved bestilling av stereo. Tenkt litt på import :D

Ranger emnet

acemaster

Anbefalte innlegg

Hei hei godt folk :)

Lønna kommer om noen dager så jeg tenkte å investere i en ny cd-spiller, nye høytallera framme og 2subba :)

Tenkte å importere fra tyskland siden det er mye billigere der :)

Det jeg tenkte på er :

en pioneer cd spiller 5900mp, eller 6900ub.

2subba tenkte på disse her Pioneer Subwoofer TS-W307D2 - Subwoofer - caraudio24.de

virka billig og med mye power i :)

og en komponente sett framme Pioneer Lautsprecher TS-A132C - Lautsprecher - caraudio24.de

den her tenkte jeg på da :) men vet ikke hvor jeg kan sette høytalerne da jeg har plass til 10cm og ikke 13cm i dash bordet...

Hva syns folka og hvordan er det å bestille fra utlandet ? noen som har en bedre side en det jeg la ut?

Stereo skal inn på en audi 80 b4.

Håper på en bra respons :) stereo skal bestilles om noen dager så bare å komme med komentara eller tips hvis dere har de :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike "billig" ting som det kan jo ofte bli så og si like billig inorge, blir endel i frakt osv. også blir det jo litt stress om cd-spilleren går sund eller lignende, da du må sende det i retur til tyskland hvis du har garanti på det.

har kjøpt endel fra usa, men da kun ting som er relativt dyrt, da små utstyret ikke er værdt og kjøpe derfra om det kun er snakk om noen hundrelapper og flere års garanti(reklamasjon) i forskjell.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke kjøpe stereo ut fra hvor mye du (tror du) sparer, men ut fra hva som gir mest igjen for pengene du faktisk skal bruke. På såpass billige ting utgjør frakt og moms fort store deler av kjøpesummen, og da er du langt bedre tjent med å f.eks. titte litt rundt på bruktmarkedet her hjemme spør du meg :)

Det Codegen nevner om retur, reklamasjon o.l. er også et poeng. Jeg opplevde nettopp problemer med elektronikk kjøpt fra USA, og det jeg sparte på å kjøpe det derfra kontra norsk forhandler ble spist opp og vel så det. Det var riktignok ikke bilstereo, men duppeditten som måtte returneres var ikke større enn et gjennomsnittlig delefilter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike "billig" ting som det kan jo ofte bli så og si like billig inorge, blir endel i frakt osv. også blir det jo litt stress om cd-spilleren går sund eller lignende, da du må sende det i retur til tyskland hvis du har garanti på det.

har kjøpt endel fra usa, men da kun ting som er relativt dyrt, da små utstyret ikke er værdt og kjøpe derfra om det kun er snakk om noen hundrelapper og flere års garanti(reklamasjon) i forskjell.

Vet ikke om jeg kan si meg helt enig med deg! sånn som jeg regna ut så kommer jeg til å betale sånn ca. 3000kr. for spilleren, 2 subba og frontsett høytallera men moms og alt. Bare spilleren pioneer 6900ub koster 3000kr i norge!?

Hvor stor sjangse er det at spilleren går sund foresten? det er jo pioneer går sikkert an å levere den til pioneer i norge ?

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra 5900mp og det andre du satt opp kom jeg frem til 3190 eksl. frakt, inkl. moms. frakta kommer sikkert på gått over høvdingen + moms oppå der igjen. gikk sund en 4900ib til meg får noen dager siden. det går jo fint ann og levere til rep. verksted til pioneer inorge, men da koster det. pioneer norge dekker selvfølgelig ikke noe som har hendt på en spiller som ikke er kjøpt via de.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra 5900mp og det andre du satt opp kom jeg frem til 3190 eksl. frakt, inkl. moms. frakta kommer sikkert på gått over høvdingen + moms oppå der igjen. gikk sund en 4900ib til meg får noen dager siden. det går jo fint ann og levere til rep. verksted til pioneer inorge, men da koster det. pioneer norge dekker selvfølgelig ikke noe som har hendt på en spiller som ikke er kjøpt via de.

DEt ble

inkl. UST 19%: 50,96 EUR

Zwischensumme: 319,20 EUR

320EUR = 2.615kr frakt blir 50-60Euro så det blir 400-500kr+

Men tror de trekker fra momsen demmers når de sender til et anna land? noen som er kjent med det? har lest litt på sia (Navigationssysteme, Autoradios, Lautsprecher, CD-Wechsler... - caraudio24.de) og tror det står der! er ikke så flink i tysk da :S

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider