Gå til innhold

dieselpumpe

sissa

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ekstremt god greie på dieselpumper til mondeo1,8td?

Bilen er 1994 modell, men produsert i september og skal derfor gå under 95 modell.Dieselpumpa som står på heter Lucas F18ITCI30.Den skal det være startsperre på, men det er det ikke!Pumpa lakk og hadde gåent lager så,Har prøvd å sette på en pumpe fra samme årsmodell bil som het F18ITCI20, men det gikk ikke, men litt usikkert om den pumpa var i orden.Har fått beskjed om at bare pumpe med samme nummer som den som står i vil passe, pga ulikt atmosfærisk trykk.Hvorfor hadde bil av samme modell da en annen pumpe? Problemet er å få tak i en pumpe som heter F18ITCI30.Har funnet 1 i sverige og 1 i frankrike, De som heter 20 er det fler av.Forrige eier var tysk og hadde service på bilen i Tyskland, men vet ikke hva som er gjort med den. Er det noen som vet:

Hvilke pumper passer på bilen?

Hvordan finner jeg ut hvilken årsmodell motoren som står i er?

Hva i all verden er det med atmosfærisk trykk?

Andre tips om dieselpumper mottas også med takk.

Hvilke pumper er det startsperre på?

Jeg har kommet over nye opplysninger angående dieselpumpe på mondeo.

F18ITC130 /F18ITC120 erkun identifikasjon og timing nummer, så de kan brukes om hverandre.

delenummeret 8448B251A deles opp slik:

Alle pumpene starter på 844

De tre neste tallene -8-2-5 må være likt

Det siste tallet - 1- trenger ikke være likt.

Bokstavene B---A trenger ikke være like, men helst så nærme i alfabetet som mulig da de har med produksjonsår å gjøre.

Nå lurer jeg egentlig bare på hvor jeg finner motornummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider