Gå til innhold

Belgisk volvo 240.

Ranger emnet

Powerbyvolvo

Anbefalte innlegg

Hei, har revet meg i en "ny" 78 model der jeg oppdager at den er produsert i gent belgia.Etter min forståelse skal den ha kode 2 i chassinr som den har , og i tilegg står det gent belgium på opplysningsplata.

Vet jo at de var produsert der , men trodde det var heller tynt av dem i Norge. Noen andre som har hatt en belgisk! 240:) her og noen erfaringer med dem..

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 242 er produsert i belgia. har hadd en 10-12 240er, men de har vært produsert i sverige. så der er vel mest vanlig med svensk produsert i norge. men de er helt like samma hvilken fabrikk de er laget på.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hva mener du med "trodde ikke at det var solgt noen fra belgia i norge"

dersom du reiste på volvo i 1978 så var det nok ingen som ville verken visst eller kunne ha fortalt deg hvilken fabrikk bilen din ville blitt laget ved.

dersom fabrikken i sverige var fullbooket så ble nok bilen laget i belgia i stedet og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hva mener du med "trodde ikke at det var solgt noen fra belgia i norge"

dersom du reiste på volvo i 1978 så var det nok ingen som ville verken visst eller kunne ha fortalt deg hvilken fabrikk bilen din ville blitt laget ved.

dersom fabrikken i sverige var fullbooket så ble nok bilen laget i belgia i stedet og omvendt.

Tja, har jo blitt en del 240 er opp gjennom årene og har ikke sett flust av de belgiske her i norge nei.

Men skjønner jo at det kunne komme biler fra alle konter på slutten av 70 tallet da det var da det var produsert og solgt mange på den tiden...

Forøvrig var vel 78 eller var det 77 toppåret til 240 i norge med ca 10000 solgte

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en belgisk 245gle -84. Rusta på rare steder kontra de svenske jeg har holdt på med, men det kom kanskje mest av bruken av bilen.

Hadde lakkerte beslag i motorrom (ekspansjonstank, coil osv)istedenfor galvaniserte, så de rusta litt mer enn normalt, ellers merka jeg ingen kvalitetsforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider