Gå til innhold

HK i min Volvo 940 TURBO?

Ranger emnet


TurboKoi

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har nylig kjøpt meg en fin Volvo 940 2,3 Turbo-93MOD.

 

Sølvgrå med sorte lister, 850 R vinge(?), sorte baklyter og øyelokk.

 

Motor:

Km.ca 45 000.(Etter overhaling og trim)

 

B230FK motor som er vekt redusert og balanset,Garrett T3 turbo fra Cosworth,530 topp med A-kam,Viking chip på innsprut,chippet gullboks på tenning.Pipercross soppfilter. JT 3" Eksos uten cat.Grønne dyser. Pedersen Racing Clutch 350hk.

 

BTR og ALU intercooler kommer...

 

Hvor mye HK burde dette oppsettet klare? Ved 1,0 -1,4 bar?

 

Understell:Lesjøfors med custom Bilsteindempere og polyuretan foringer. Meget fast og fin :)

 

Bilder kommer..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ifølge forrige eier skulle det være ca. 250hk+, effektiv motor..kjører nå på 1,1-1,2 bar..motor er bygd for å tåle 350hk..men T3 turboen er beregnet for inntil 300hk +/-..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått motoren til å gå helt reint..den kutter på høyere turtall når jeg lader 1,2kg..får den får lite bensin? Den er jo chippet og har større dyser..

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med bensin trykket?

De fra R eller 968 dysene som de kalles er laget for grunntrykk på 3,8 Bar mens orginalt er trykket 3,2.

Må ha justerbar BTR ikke progresiv til disse dysene.

 

 

Progressiv btr er som regel også justerbar så skjønner ikke helt hvor du vil hen? tenker du på en justerbar linjær btr? hvorfor vil ikke en progressiv btr som er justert til et grunntrykk på 3,8 bar ikke funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår