Gå til innhold

Audi 90 Quattro 1990 mod 2.3E 10V sliter med å starte i kulda, uten motorvarmer.

Ranger emnet

Nesta89

Anbefalte innlegg

Hei alle Audifolk!

Har en Audi 90 quattro 1990 mod 2.3E 10V, går som den skal den når den først har startet.

Kilometerstanden på bilen er 280k km, bruker ikke Olje og er i god forfatning. Litt ventiltikking når den er kald, men går over når den er på driftstemperatur.

Sliter med en ting og det er at den starter ikke når den har stått over 6 timer/ei natt uten varmer. Da står den bare og går rundt, vil liksom ikke tenne. Starter med en gang med varmer og starter med en gang om den har vært startet før om dagen og starter den etter 2-3-4-5 timer uten varmer.

Det er nye plugger, fordelerrotor, pluggledninger, coilen er sjekket, tenningen er iorden, skiftet temperatursensor til motoren. Lurer på den kaldstartdysa, men.

Bilen går jo som den skal og starter med en gang med motorvarmer, men er jo utrolig irriterende om man er på fjellet eller er borte og ikke får startet før motorvarmeren har stått i en halvtime.

Synes det er rart at om jeg prøver å starte den uten motorvarmer i -15 og den bare går rundt, men setter på motorvarmeren i 20 min så starter den med en gang.

Noen som har peiling? =)

Tusen takk!

Mvh. Nesta89/Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som hadde det samme, han som hadde hatt bilen før han hadde montert en ekstra bensin pumpe som du styrte med knapp. å du måtte trykke på den for å starte i kulden, akkurat det samme problemet som deg, så kjøpte han ny kaldstart dyse å han koblet vekk den ekstra pumpa å bilen, går som bare det, min 20v starter veldig lett. han måtte dra bilen litt på starteren,men nå går den som bare det

har du prøvd å lese av feilkoder?

http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html

Verden er farlig ingen har overlevd enda!

Lev Livet Kjør Audi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis som hadde det samme, han som hadde hatt bilen før han hadde montert en ekstra bensin pumpe som du styrte med knapp. å du måtte trykke på den for å starte i kulden, akkurat det samme problemet som deg, så kjøpte han ny kaldstart dyse å han koblet vekk den ekstra pumpa å bilen, går som bare det, min 20v starter veldig lett. han måtte dra bilen litt på starteren,men nå går den som bare det

har du prøvd å lese av feilkoder?

http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html

Takk for svar du!=)

Bilen begynte i tillegg nå å fjuske noe jævlig når det ble rått i været, trolig overslag på ei pluggledning.

Men problemet ble borte når det ble tørt og kaldt igjen.

Altså fjusker bilen når det er rått og mildt, samtidig starter den ikke uten varmer når det er kaldt.(stått i over 6 timer v/-10grader.) :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar du!=)

Bilen begynte i tillegg nå å fjuske noe jævlig når det ble rått i været, trolig overslag på ei pluggledning.

Men problemet ble borte når det ble tørt og kaldt igjen.

Altså fjusker bilen når det er rått og mildt, samtidig starter den ikke uten varmer når det er kaldt.(stått i over 6 timer v/-10grader.) :oohh

Ja min liker heller ikke fuktig vær.

er ikke helt sikker på hva det er, skulle tro at den var værsyk hehe.

kan være plugg ledning. men husk at fuktig luft er nok. Jeg har nå byttet til sports filter, for å se om det hjelper noe.

Ja, men prøv å les av feil kode hvid du har mulighet, er ganske enkelt, trenger bare en 1,2W pære å et par ledninger så kan du filse det, jeg fant ut min lambdasonde, var gåen med den linken som jeg sente i stad.

Å nå går bilen som en drøm, står stabilt på 950 O/min. Å går ganske godt, men husk hvis du bytter kallstartdyse at, du må slette feilen i hjernen. det er som regel nok å ta av + polen i et par timer. Men du kan også gjøre det med den linken, mye bra der gitt:D Lykke til bare å spørre hvis det er noe så skal jeg svare så godt jeg kan

Verden er farlig ingen har overlevd enda!

Lev Livet Kjør Audi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider