Gå til innhold

senke 94 mod stv. fjærer

Ranger emnet

supreme

Anbefalte innlegg

lurte på å skifte fjærer på min passat.

har ingen erfaring med detta men er det vrient?

hva kan jeg sette på uten å bytte dempere?

foreløpig står det på 14" vinterfelg. men blir vel 16 kankje 17" til sommern.

har glana litt på priser og sånn, rundt 2000 for 40/40 senk, hva tror dere om det?

noen tips om merke og høyde(forskjellig foran og bak eller likt). må jo gå gjennom eu kontrollen til sommern også. er ikke så aktuelt med justerbart, vil bare ha den litt lavere, så ser den enda litt tøffere ut.

passat er jo tøft uansett men!

bilen er en 94 passat 2.0l stasjonsvogn. ingen styling foreløbig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det står generelt MYE av de samme svarene rundtom for senking.

JEG anbefaler ikke mer enn 40/40 senking på originale dempere.

Og har du gamle dempere som skal brukes videre pga kostnadsbesvarelse kan man i mange tilfeller regne med at disse brukes opp mye fortere i sin "nye tilværelse", så vurder om det går å skaffe seg noen nye dempere i samme slengen.

Vurder derfor din situasjon litt, men mange havner på billig justerbart (og du spør jo om forskjellige høyder her og) kontra 40/40 fjærer som man kan få til rundt 2000kr.

edit; takk for god topic forresten! :thumb

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe forskjell i montering a? lettere eller vannskeligere med nye dempere kontra fjærer.

hvor mye tror du jeg må ut med for 40/40 med nye dempere?

vil dette passe på min bil?

PASSAT - ohne/excl/sauf VR6 und Diesel

35i

09/1992-10/1996

40

IAVW6368

kilder er forøverig bs bildeler. og Road/Cup-kit (Fjærer+dempere, ikke justerbart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider