Gå til innhold

Div småplukk

skogpekka

Anbefalte innlegg

Etter å ha måttet "lære opp hjernen" igjen etter å ha stått med ødelagt batteri, så står jeg igjen med et lite problem; etter ca 10 sekunder med trilling på gir i nedoverbakke (motorvei, 5'e gir) så begynner motor å fjuske. Noen som har peiling? -skal ta EU-OK om få uker, så jeg må få dette i orden om det skulle være noe kritisk.

Utover dette så har det kommet en høy ristelyd fra girspak/ledd ved høyere turtall under pådrag.. Noen som vet hvordan dette kan fikses?

En annen ting; har el.justering på lyktene, men motorene har sluttet å lystre justeringsbryteren og står kun på høyeste innstilling mens det kommer lyder fra motorene (høres ut som om de går konstant).

På forhånd takk for evt svar ^^

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting; har el.justering på lyktene, men motorene har sluttet å lystre justeringsbryteren og står kun på høyeste innstilling mens det kommer lyder fra motorene (høres ut som om de går konstant).

Æ hadde samme feilen på ei lykt, å da måtte æ bytte den motorstyringa. Orginalt trur æ den kosta rundt 1000-1500kr, men æ fikk tak i uorginalt til 5-600kr. Det er bare plug-n-play å bytte den!

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å kjøpe nye med en gang, men kan det ikke være at selve bryteren til lysene er gåen da? -Vil ikke løpe og kjøpe nye motorenheter med en gang, koster penger (selv om jeg kjenner en som gir meg halv pris fra delelegaret til Ford) :)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil var det den ene som var ødelagt, å da startet motoren å surre når jeg starta bilen. Den klemte lyset rett ned, så det var bare på ene sida at justeringa virka. Du har kjørt bilen mot en vegg å prøvd å justere å sedd at ingen virker? Du kan om du lytter når bilen går, å du justerer lysene opp/ned høre om motoren skifter retning. om den bare surrer hele tiden vil jeg tru det er motoren, nesten garantert. Om han kompisen din har den på lager kan du jo låne en å prøve, bir det ikke bedre leverer du jo bare tilbake?

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka, men motoren går konstant. -Samme F hva jeg gjør ;)

Tenker det blir nye motorer på neste lønning ^^

Takker for innspill ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider