Zeta Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Har klart å rote vekk koblingsskjema til mitt System one iso 80 réle. Det jeg lurer på er om + og - på styre strømmen har "faste plasser", eller om det ikke spiller noen rolle hvordan jeg kobler disse 2?? Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Når det gjelder releer og likespenning, er det slik at det slår en vei avhengig av polariseringa... Så, ja... Du må koble riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeta Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ringte idag forretning jeg kjøpte réleet hos, da de hadde flere réle av samme type og derfor koblingsskjema også. Men det skjemaet viste igrunn ikke noe som helst, men de mente att det var samme hvordan jeg kobla. Uansett så er det koblet opp nå, og det fungerte på første forsøk. Enten var jeg heldig eller så hadde det ingen betydning.. En annen ting jeg lurer på er; er det noe vits med kondensator når det er 30 cm ledning mellom batteri og forsterker? Jeg regner med i alle fall att behovet er mindre ??! Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 kommer helt ann på hvor stort anlegget er det. en kondis vil hjelpe deg å levere strøm fortere. har du to batterier?? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeta Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ja, 2 batterier. Er så utrolig liten plass til batteri i motorrommet, får ikke plass til optima batteri engang tror jeg (er for smalt). Dessuten er det litt kjekt å kunne bruke anlegget når tenningen er av, uten å bekymre seg for å få start på bilen etterpå ;) Det er ikke snakk om mer enn 500 wrms til subbene (2 8"), så det er vel uansett ikke snakk om noen stor kondensator. Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Om det er helt vanlige blybatterier, vil en kondensator hjelpe. Minimum 0,5F, gjerne 1F... Når motoren er i gang, vil ikke batteriene hjelpe deg. Da er det kun dynamoen som holder spenningen oppe. Om det blir for lite, slik at spenningen synker, vil en kondensator hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.