Gå til innhold

Mye feil med en golf ?

Ranger emnet


Nulla

Anbefalte innlegg

Kjøp en med lav km-stand og som er tatt godt vare på så skal ikke det være noe problem.. Servicehistorikk er pluss, jallaløsninger og egenmekking er et tegn på at du ikke burde handle. Prøv også å kjøpe en så ny som mulig, så burde ikke det være noe problem å ha en golf 2 :) Lykke til med handelen

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er tvert i mot det du sier der zoom... for eks MIN golf er selvmekket, over 50% av deler er nye , jeg har kjøpt så mye nytt og motoren er overhalt og alt er gjort SKIKKELIG !

finner sjelden bedre golf en slik som bln blir , så ikke nødvendigvis at egenmekkede golfer er dårlige , ( MEN jeg skjønne hva du mener )

 

det er sant at det beste er å kjøpe en fra sørlandet eller østlandet, og helst fra ELDRE folk ;)

og minst mulig km på den

lett for at dem ruster UNDER , se at det Ikke har vært lekasjer, dette er det jeg kommer på i farten , IKKE kjøp diesel , kan være forgasserproblemer på noen ...

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips kan være å importere fra Tyskland, hvis du har sjansen. Da slipper du en bil som har gjennomgått de norske saltveier. Men så klart er det ulemper med å handle i Tyskland, hvis en ikke kjenner folk der nede som kan gjøre noe grov arbeid for deg (titte på bilen, se hva slags folk som har hatt den osv.)

 

Er meget fornøyd med min. :) Problemer jeg har hatt med den; forgasser løsna helt ved 400000. resulterte i bytt av motor og det meste av alt annet :P

Drivledd har gått et par ganger.

Noe relè tullball.

 

Annet en det må jeg si det er en meget bra arbeidsloppe som bare går og går. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er tvert i mot det du sier der zoom... for eks MIN golf er selvmekket, over 50% av deler er nye , jeg har kjøpt så mye nytt og motoren er overhalt og alt er gjort SKIKKELIG !

finner sjelden bedre golf en slik som bln blir , så ikke nødvendigvis at egenmekkede golfer er dårlige , ( MEN jeg skjønne hva du mener )

 

det er sant at det beste er å kjøpe en fra sørlandet eller østlandet, og helst fra ELDRE folk ;)

og minst mulig km på den

lett for at dem ruster UNDER , se at det Ikke har vært lekasjer, dette er det jeg kommer på i farten , IKKE kjøp diesel , kan være forgasserproblemer på noen ...

 

 

Tror han mener mer sånn jallamekk. Her er 2 eksempler.

 

1: Du skal sette inn CD spiller uten noe peil.

 

Først knekker masse fester og div. når du skal ta opp panelet for å finne en ledning du kan tyvkoble den til. Så blir alt satt inn feil, og dit den opprinnelige ledningen gikk, blir det strømtap og masse tull, som blir problemer i 2. kapittel.

 

2: Du er 18 år, har sett på Fast and the Furious en 46-47 ganger.

 

Første bilturen går til Torshov, der det er storinnkjøp av dioder og neonlys. Dette blir koblet direkte til batteriet, med en bryter ett elle ranet sted. Dette kan bare bli tull.....

 

Så fpr at ikke dette skal være helt OT, så er poenget at du skal styre unna "personlige løsninger" hvis du skjønner. Ser du at det er gjort mye alternative uorginale løsninger, så er det best å styre unna.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han mener mer sånn jallamekk. Her er 2 eksempler.

 

1: Du skal sette inn CD spiller uten noe peil.

 

Først knekker masse fester og div. når du skal ta opp panelet for å finne en ledning du kan tyvkoble den til. Så blir alt satt inn feil, og dit den opprinnelige ledningen gikk, blir det strømtap og masse tull, som blir problemer i 2. kapittel.

 

2: Du er 18 år, har sett på Fast and the Furious en 46-47 ganger.

 

Første bilturen går til Torshov, der det er storinnkjøp av dioder og neonlys. Dette blir koblet direkte til batteriet, med en bryter ett elle ranet sted. Dette kan bare bli tull.....

 

Så fpr at ikke dette skal være helt OT, så er poenget at du skal styre unna "personlige løsninger" hvis du skjønner. Ser du at det er gjort mye alternative uorginale løsninger, så er det best å styre unna.

 

jeg kommer ikke til og se etter en golf det er gjort masse med, kommer til og se etter en enkel og grei golf som funker som den skall og har blitt greit behandla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det er sant at det beste er å kjøpe en fra sørlandet eller østlandet, og helst fra ELDRE folk ;)

og minst mulig km på den

lett for at dem ruster UNDER , se at det Ikke har vært lekasjer, dette er det jeg kommer på i farten , IKKE kjøp diesel , kan være forgasserproblemer på noen ...

 

Tror det er bedre å handle bil i Finnmark området med tanke på at det er mye salting av veier på sør og østlandet...

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Heisann

 

har vurdert og kjøpe en vw Golf, Men har ikke lyst til og handle meg en bil med mye mottor problemer.

 

så er golf en bil man kan stole på starter om mårran og går uten problemer ?

 

 

hvis jeg var deg så ville jeg ikke kjøpt golf- de er altfor populære-derfor altfor høy pris på- de er svake og unyttige og ikke minst stygge *grøsser*

finn deg en Sedan istedet- mye bedre! :)

I hate people I don't know!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant at det beste er å kjøpe en fra sørlandet eller østlandet, og helst fra ELDRE folk ;)

og minst mulig km på den

lett for at dem ruster UNDER , se at det Ikke har vært lekasjer, dette er det jeg kommer på i farten , IKKE kjøp diesel , kan være forgasserproblemer på noen ...

 

Hvorfor ikke kjøpe Diesel?

 

Driftsikker og bruker liiite drivstoff.

Negative er vel at dem er dau. TD`n går endel bedre med trim.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg var deg så ville jeg ikke kjøpt golf- de er altfor populære-derfor altfor høy pris på- de er svake og unyttige og ikke minst stygge *grøsser*

finn deg en Sedan istedet- mye bedre! :)

 

golf priser er ofte hauset opp en del ja. bilens utseende er jo smak og behag da. kjøper du en jetta får du samme bilen og du får "mer" bil for penga. praktisk bil ogsa, den har et enormt bagasjerom i forhold til størrelsen....... disse bilene går langt(runder glatt 400000 med normalt vedlikehold) jeg har hatt noe forgasserkrøll men kjøper du en lågmilare som ikke er klundret for mye med bør det gå greit. de har et punkt i traversen som det har lett for å ruste igjennom fra baksiden.sjekk denne.....http://www.bilforumet.no/golf-ii/188060-rust-i-travers-noen-r-d-p-veien.html ellers er det lite jeg har å utsette...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår