Sandmo Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Hei! Har akkurat montert på Sonar angel eyes på min bil, og etter ca 20 min begynte de å dugge! Noen som har vært borti det samme, og har en bra løsning på det?? Frustrerende!! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eschatos Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Har du sørget for at pæredekselet bak lykten er korrekt satt på? Om det kommer luft inn der er det sansynlig at det vil dugge til ganske kjapt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 det du gjør da er: - skru ut lyktene og tra de med deg inn - skru ut pæredekslene og ta av de små hvite troppene - la lykten tørke, slik at dugge forsvinner, har du gulv med varmekabler så legg de på det - Når lyktene er tørre og duggfrie, legger du et lag med silikon rundt lykteglasset og selve lykten. - La silikon tørke, skru på lyktene og nyt dine nå duggfrie lykter:D Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Dine har holdt seg duggfrie siden du gjorde det eller Keikooo? Husker jeg bare åpnet opp en av dekslene, satt på fjernlysa og lot den stå litt før jeg satt på dekslet igjen. Holdt seg duggfri i noen uker, så var det på'n igjen :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratten Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Har det samme problemet med mine sonar lykter, men der lekker lykta inn vann, som dereter fordamper å lager dugg... Har nå tatt å delt en lykt, tatt av ''vinduet''. Men det var ikke så lett, fikk det av til slutt, men ligger så mye rester etter silikon også at jeg trur jeg bare prøver å legge nytt lag med silikon over, på den andre lykta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 kjent problem dette :) silikon er svaret Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Er et helvete å få av selve "glasset" ihvertfall Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratten Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Ja, tar bare å smører over på den andre å ser om jeg får det tett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eschatos Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Lyktene har vanligvis ventiler med gummiplugg som skal ventilere ut fuktigheten i lyktene. Dette kan du likevel tette til med vaselin eller som nevt over - silikon. fjerne dugg - bruk støvsuger:) Om det fortsetter å dugge bør du sjekke om selve huset er tett, dvs. om det er noen form for lekasje i sjøter mellom "glass" og lyktehus osv. Ofte litt dårlig kvalitet på aftermarked lykter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg