Gå til innhold

småtrimming pågår av en B23K motor.. ikke turbo.

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

hei! en kompis av meg holder på med ett prosjekt nå.

skal ramse opp det som har blitt gjort og skal bli gjort.!

 

*planet blokka 4mm.

*planet topp 2.5mm.

*doble weber gasser. 45mm!

*grenrør + effektanlegg. (ukjent merke.)

*kvassere kam.

*portet topp, innsug og eksos.

*dreid av stempel

 

og seff alle lager, pakninger og simmer-ringer er nye.

ligger bilder på nettby til profilen til "bighead". ikke hans prosjekt. kompis av han og. ^^

 

men, mitt spm til dere er : hvor mye hester sånn ca tror dere det blir utav noe sånt? vet den vil bli bra kvikk, men så mye mere hester kan det vel ikke bli? 130hk max tenkte jeg på?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! en kompis av meg holder på med ett prosjekt nå.

skal ramse opp det som har blitt gjort og skal bli gjort.!

 

*planet blokka 4mm.

*planet topp 2.5mm.

*doble weber gasser. 45mm!

*grenrør + effektanlegg. (ukjent merke.)

*kvassere kam.

*portet topp, innsug og eksos.

*dreid av stempel

 

og seff alle lager, pakninger og simmer-ringer er nye.

ligger bilder på nettby til profilen til "bighead". ikke hans prosjekt. kompis av han og. ^^

 

men, mitt spm til dere er : hvor mye hester sånn ca tror dere det blir utav noe sånt? vet den vil bli bra kvikk, men så mye mere hester kan det vel ikke bli? 130hk max tenkte jeg på?

 

Her var det mye rart. For det første er det ikke noe som heter B23K og for det andre er jeg skeptisk til all denne høvlingen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, slurva litt der tror jeg. ;)

husker ikke hva den motoren heter nå jeg i øyeblikket. men skal høre med han i morgen..

 

tror du det ble for mye høvling? tiden vil vise når den skal startes igjen det da.! :)

 

Må vite mer om hva slags motor det er og hva slags topp som er benyttet. Det er jo liksom ikke bare å høvle i vei her. Man bør ha et mål med høvlingen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vite mer om hva slags motor det er og hva slags topp som er benyttet. Det er jo liksom ikke bare å høvle i vei her. Man bør ha et mål med høvlingen.

 

ja selvklart. ;) men virker som han som eier den er ganske flink med det han holder på med ivertfall!

skal ikke være sikker, men TROR det var en 530 topp.

 

som sagt, skal prate med han i morgen!

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren er en orginal b230k med plana 530 topp, vil du ikke få rare effekten.. Blir rimelig lav komp pga ekstrem nedsenk i stemplene..

 

Om du skal ha et motorprosjekt uten turbo, sats på b230A/E/F.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvklart. ;) men virker som han som eier den er ganske flink med det han holder på med ivertfall!

skal ikke være sikker, men TROR det var en 530 topp.

 

som sagt, skal prate med han i morgen!

 

Hvis han har benyttet en B230K bunndel og en 530 topp så har han trimmet motoren omtrent like lettvint som å trekke tenner via ræva. Få fyren til å registrere seg på forumet da vel...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har benyttet en B230K bunndel og en 530 topp så har han trimmet motoren omtrent like lettvint som å trekke tenner via ræva. Få fyren til å registrere seg på forumet da vel...

 

hehe...kunne ikke vært mere ening Reodor..

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,hvis man skal ha effekt ut av en K-motor med 530-topp orginalt, så må man på med en turbo å opp på nesten 4bar's turbotrykk for å få den til å gå framover/nullstille tapet av komp..

For ettersom K har forbrenningskamrene i stemplene og de motorene med 530-topp forbrenningskammrene i toppen, så blir det et helvettes oppenrom!

Mener det var noe sånt utregningen av teorien min var.

 

Så jeg siterer til dette:

"Opprinnelig skrevet av Reodor F

Hvis han har benyttet en B230K bunndel og en 530 topp så har han trimmet motoren omtrent like lettvint som å trekke tenner via ræva."

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor blokka skal planes 4mm og stemplene dreies ned... Er jo B23A det er snakk om og den har allerede plane stempel. Somregel bruker man å ta av bitteitt slik at stemplene stikker 0,4mm over. Det resulterer i 0,8mm squish da orginal pakningen bygger 1,2mm. Noe mere enn det ville ikke jeg ha gjort på en ellers standard bunndel ihvertfall. Skal egentlig gå greit med 2-2,5mm planing av toppen med en megavass kam og skikkelig tennings system. Men her igjen er det bare marginalt med effekt du vinner på en slik høvling uten å komplettere med porting og store ventiler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor blokka skal planes 4mm og stemplene dreies ned... Er jo B23A det er snakk om og den har allerede plane stempel. Somregel bruker man å ta av bitteitt slik at stemplene stikker 0,4mm over. Det resulterer i 0,8mm squish da orginal pakningen bygger 1,2mm. Noe mere enn det ville ikke jeg ha gjort på en ellers standard bunndel ihvertfall. Skal egentlig gå greit med 2-2,5mm planing av toppen med en megavass kam og skikkelig tennings system. Men her igjen er det bare marginalt med effekt du vinner på en slik høvling uten å komplettere med porting og store ventiler....

 

poenget med høvlinga av blokka er ikke å få høgere kommpreson men å bare få stemplene lettere og derretter få en kvassere motor......d er tatt av maxsimalt på sjørtene ....det blir ikke noen holdbarr motor men d er jo bilcross......skrevet av motorbygger i egen høye person......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget med høvlinga av blokka er ikke å få høgere kommpreson men å bare få stemplene lettere og derretter få en kvassere motor......d er tatt av maxsimalt på sjørtene ....det blir ikke noen holdbarr motor men d er jo bilcross......skrevet av motorbygger i egen høye person......:)

 

Hvor mye øvre ringland har du igjen da tro?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår