totte88 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 oki, trodde du også kunne brenne eksosventiler grunnet for mye varme? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 jeg tror nok turboen din vil holde.. hvor stor er den inn? jeg er i tvil både til toppen og til røret.. røret er ikke laget for effekt, men tidlig lade trykk... er jo en 13c som skal sitte der ;) men skal bli morro å se hva du bremser :) ta også prøv å få til en nippel for måling av eksosmottrykk man klarer og bremse 500 med 3" men det er rundt her det bruker å bli en skikkeli brems... jeg kommer til å gå for 2x2,5" i år pga bakkeklaring. håper også på å få bremset min nye motor i mai en gang.. kansje jeg lager en prosjekttråd også om jeg har tid.. http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=GRT-TBO-006&Category_Code=GRT her er litt info om turbon, er den største man får tak i med intern wg. er ikke sikker på hvordan det blir løst det med måling av eksos mottrykket men euro96 har vel en lur løsning, han sin ide med 940 grenet:) jeg bare lytter og lærer;) en liten søt gutt på forumet her ved navn "prosjekt bruningen" kjørte på sin gamle brune 244, 611hk på 8v topp og 3" eksos, den ble vel bremset hos vsmotor, skal sies at den toppen var en litt spesiel 8v topp 940røret var vel egentlig laget for gamle dtm volvone først som kjørte rundt med nærmere 380hk? så kom de til 940 senere, men ja er vel ikke akkurat laget for så høye effekter, men kan jo funke uansett;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 940 røret er å finne avbildet i eldre R-sport kataloger under navnet Gruppe A manifold hvertfall :) Spennende å se hva resultatet blir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 stemmer det at 940 og gruppe A er det samme.. sitter vel også på 740 90mod.. ja lest om bruningen, heftig motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 bra maskin! Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 morro motor Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Spesiell 8v topp?...vil tro det var et topplokk fra en eldre svenske da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 min du snakker om? Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 var vell SPM topp du kjørte med eller bruning? Funka bra den eller? Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Din ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 var en parner 8v topp jeg hadde på den forige motoren!! 52/49 ventiler.8plugger Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 ok,svære greier,hvilken kam brukte du i den???...Fungerte det bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 fordi sveise grenrør sprekker opp oftere en forhuden til scrat, grenrør koster flesk det gjør ekstern wastegate og, hvorfor ikke spare det 15-20000 til noe annet morro når dette vil (forhåpentligvis) gi over 500kuser uansett? jeg skjønner hvertfall ikke det wastegate greiene til noen folk her haha, hvorfor i all verden skal dette wastegate opplegget være noe dårligere en ekstern wastegate? fordi de dere kjøper varer hos sier det og vil helst selge sine greier, og dere hører slavisk på dem uten å tenke logisk! gi meg noen logiske forklaringer på at intern wg ikke funker på denne type effekt, annet en å si "dette går ikke siden jeg hørte det av en som hørte det av en som hørte det" eller dette er ikke optimalt uten noen som helst forklaring! men for all del kom med kritikk:) blir bare mere morro når man faktisk har prøvd det ut og får stoppa kjeften på sånne bedrevitende forumshorer;) som ikke vet hva de preiker om:)eller så går det motsatt vei, dette går ikke som dere sier, men da er det hvertfall prøvd og ikke bare snakka om på et forum;) Det der var århunderets komentar svettis!! fy faen, dro på meg en latterkule av dimensjoner her nå!! LOL Dre Racing: er jo helt klart noe feil med turbo/motor om du ikke bikker 500hk i en 16V motor med alle modsa du har, en sånn motor med alt i orden og passe porting,kammer og turbo bør gjøre det på litt over 1 bar trykk.. Vi får se hva den nye 16V motoren til Bruno gjør til uka.. Jeg har trua på at den blir litt sinna! 3,5" eksos for 500hk, den var ikke helt borte den kommentaren der heller, lo litt av den også kan du si :) Jeg heier på mr. euro 96% når det gjelder å tyne maks ut av originaldeler på volvo, ser ut til at han bor litt for nære svenskegrensa, så svenskesyndromet har flydd over! Jeg lo godt da Henrik skulle bremse med 940 rør, men ble fort stum når han banka ut 461hk og jeg kun fikk 400 med mitt krbrør, dog på grunn av så å si tom turbo og snill kam, men men.. Svetto, jeg har trua jeg da! mulig du må lade litt mer enn med et rør uten sånne skrpe 90graders bøyer, men who cares?? 940råkker! Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 var en parner 8v topp jeg hadde på den forige motoren!!52/49 ventiler.8plugger bilder av denne toppen noen plass?? pris? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 de SPM toppene jeg har sett som bremser 330 sugehester har 17mm løft! sundin: je kødder ikke altså.. jeg hadde på 390hk på hjula ved 1.4 i ladd... kødder ikke med det med 3.5" heller... sier ikke at det ikke går, men bør bytte til 3.5" er jo en med en sekser her inne (trond?) han har jo 4" hele veien.. over 500hk på hjula Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.